جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 1 بهمن 1393     
تجربه زندگی فضایی با کت جدید

ایسنا: تقریبا هر فردی در زندگی‌اش به سفرهای فضایی علاقه‌مند می‌شود اما در حال حاضرانجام چنین ماجراجویی‌هایی برای همگان امکان‌پذیر نیست. با این حال، افراد می‌توانند دست کم لباس فضایی خریداری کنند که شبیه به لباس‌هایی باشد که فضانوردان به تن می‌کنند.

دانشمندان نوعی لباس به نام «کت زندگی فضایی» (SpaceLife Jacket) تولید کرده‌اند که به لباس‌های فضایی سنتی شباهت دارد.


 

بخش بیرونی این کت از «فیبر پیراهنی و تری‌لوبال نایلونی 210D» تولید شده که منعکس‌کننده نور و ضدآب است، در حالی که بخش‌های درونی آن از نوعی نئوپرن (نوعی پارچه لاستیکی مصنوعی) تولید شده‌ که دوام و ارتجاع‌پذیری بالایی را صرف‌نظر از شرایط ارائه می‌دهد.

با این حال، یکی از نکات جالب‌توجه کت جدید جنبه‌ای است که در لباس‌های استاندارد فضانوردان به کار نرفته است. در این کت، بلندگوهایی تعبیه شده‌اند که از طریق بلوتوث گوشی هوشمند کنترل می‌شوند و کاربر با استفاده از آن‌ها می‌تواند موسیقی گوش دهد. همچنین میکروفونی در این لباس جاسازی شده که کاربر را قادر به برقراری تماس با محیط بیرونش می‌کند.

طراحی قابل‌توجه، مواد گران‌قیمت و سیستم شنیداری یکپارچه‌شده در این لباس بدین معناست که چنین محصولی ارزان نیست. «کت زندگی فضایی» قرار است امسال ارائه شود و بهای آن 1840 دلار خواهد بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: