جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 1 بهمن 1393     
چاپ سه بعدی خانه ویلایی/عکس

شبکه خبر: اولین خانه ویلایی جهان با چاپگر سه‌بعدی در چین ساخته شد.

شبکه تلویزیونی سی سی تی وی چین گزارش داد: شرکت طراحی ساختمان «شانگهای وینسان» که قبلاً چند ساختمان کوچک با چاپگر سه‌بعدی ساخته بود، اینبار از یک چاپگر سه‌بعدیِ بسیار بزرگ با ابعاد هفت در ده در سی و دو متر، استفاده کرد و یک دستگاه خانه ویلایی بزرگ با مساحت زیربنای 1100 متر مربع ساخت.


بلوک‌هایی که برای ساخت این خانه بکار رفته است در ابعاد بزرگ توسط این پرینترِ سه بعدیِ غول‌پیکر ساخته شده است. در این چاپگر، به جای جوهر، زباله‌های ساختمانیِ بازیافت شده‌ای مانند شیشه، فولاد و سیمان که به صورت پودر درآمده ریخته می‌شود و سپس این چاپگر، مخلوطی از این مواد را که نوع و مقدارِ دقیق موادِ تشکیل‌دهنده‌ی آن محرمانه است، به صورت لایه لایه روی هم می‌پاشد تا قطعه مورد نظر به‌تدریج شکل گیرد. آنگاه این قطعات برای ساخت خانه، به صورت سنتی روی هم سوار می‌شوند.

نکته شایان توجه این است که ساخت این ویلای بزرگ برای شرکت یادشده فقط یک میلیون یوان هزینه دربر داشته است و این در حالی است که چنین ویلایی در منطقه پودانگ شانگهای، با احتساب قیمت زمینِ آن، هشتاد میلیون یوان می‌ارزد. حتی پیش از انتشار این خبر، افرادی که از فعالیت‌های این شرکت چینی خبر داشته‌اند، تاکنون ده دستگاه از همین نوع ویلای بزرگ ساخته شده توسط چاپگر سه‌بعدی را به این شرکت سفارش داده‌اند. سفارش دهندگان باید ابتدا زمینِ مورد نظر خود را تهیه کنند تا مسئولان شرکت یاد شده بتوانند ویلای سفارشی آنان را پس از ساخته شدن قطعاتش توسط پرینتر سه بعدی در آن زمین، روی‌هم سوار کنند.

ژنگ جیان، مهندس ارشد این پروژه در شرکت یاد شده، در خاتمه گفت: در هزینه‌ی ساخت خانه‌ها با استفاده از چاپگر سه‌بعدی، در مقایسه با هزینه ساخت در روش‌های سنتی، سی درصد صرفه‌جویی می‌شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: