جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 30 دی 1393     
نخستین کاشت برای درمان چاقی

ایسنا: «سیستم قابل شارژ مجدد Maestro» برای درمان بیماران 18 سال به بالا در آمریکا که با برنامه‌های کاهش وزن قادر به پایین آوردن وزن خود نیستند و همچنین کسانی که شاخص توده بدنی آنها 35 تا 45 بوده و حداقل یک بیماری مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع دو دارند، قابل استفاده است.

از شاخص توده بدنی که به اندازه‌گیری چربی بدن بر اساس وزن و قد فرد می‌پردازد، برای تعریف دسته‌بندی‌های چاقی استفاده می‌شود.

این اولین دستگاه درمانی کاهش وزن است که مسیر اعصاب بین مغز و شکم را مورد هدف قرار داده و احساس گرسنگی و سیری را کنترل می‌کند.

به گفته مراکز کنترل و جلوگیری از بیماری، بیش از یک سوم بزرگسالان آمریکایی چاق بوده و افراد چاق با خطر روزافزون بیماری‌های قلبی، سکته، دیابت نوع دو و برخی انواع سرطان مواجه هستند.

این سیستم از یک ژنراتور پالس الکتریکی قابل شارژ مجدد، سیم‌ و الکترودهای قابل کاشت در شکم توسط عمل جراحی برخوردار است.

کاشت Maestro با ارسال پالس‌های الکتریکی متناوب به بدنه عصب واگ شکم عمل کرده که مسئول تنظیم تخلیه معده و ارسال سیگنال به مغز در مورد احساس خالی یا پر بودن معده است.

اگرچه دانشمندان می‌دانستند که تحریک الکتریکی باعث توقف فعالیت میان مغز و شکم می‌شود اما مکانیسم‌های خاص برای کاهش وزن که در دستگاه قابل استفاده باشند، شناخته شده نبود.

کنترلگرهای بیرونی به بیمار اجازه شارژ مجدد دستگاه را داده و متخصصان نیز می‌توانند تنظیمات آن را برای ارائه درمان بهینه با کمترین عوارض جانبی تغییر دهند.

ایمنی و تاثیرگذاری این سیستم در کارآزمایی‌های بالینی بر روی 233 بیمار با شاخص توده بدنی 35 به بالا ارزیابی شد. کاهش وزن و عوارض جانبی 157 بیماری که دستگاه Maestro فعال را دریافت کرده بودند، با 76 بیمار گروه کنترل که دستگاه غیرفعال در اختیارشان گذاشته شده بود، مورد مقایسه قرار گرفت.

این پژوهش نشان داد که پس از 12 ماه، گروه تجربی در مقایسه با گروه کنترل 8.5 درصد وزن بیشتری از دست داده بودند. حداقل 20 درصد از وزن اضافی حدود نیمی از بیماران در گروه تجربی (52.5 درصد) کاهش یافته بود و 38.3 درصد از بیماران این گروه نیز حداقل 25 درصد وزن اضافه‌شان را از دست دادند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: