جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 دی 1393     
درهای عمارت ارباب هرمز به روی شهروندان تهرانی باز می شود

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: عملیات مربوط به مرمت و احیای عمارت ارباب هرمز پس از 2 سال به پایان رسید و از این پس درهای این عمارت به روی تمامی شهروندان تهرانی باز می شود.

جمال کامیاب در مراسم پایان مرمت عمارت ارباب هرمز که با حضور جمعی از مسئولان شهری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن گرافیک ایران برگزار شد، با بیان این مطلب تصریح کرد: بازسازی و مرمت عمارت ارباب هرمز مرهون تلاش بسیاری از هنرمندان است. ما سعی کردیم تا در مرمت و احیای این بنا تمامی استانداردها را رعایت کنیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: خرسند هستیم که  امروز دو رخداد میمون را جشن می گیریم؛ پایان عملیات مرمت و احیای عمارت ارباب هرمز و تبدیل این مکان به موزه گرافیک ایران که به حق جای آن در میان اهالی هنر خالی بود.

مدیر عامل سازمان زیباسازی در پایان با اشاره به هزینه مرمت عمارت ارباب هرمز عنوان کرد: بر اساس برآوردها، هزینه مرمت این بنا نزدیک به 2 میلیارد و 400 میلیون تومان است و قدمت آن به دوره قاجار به ویژه عصر ناصری باز می گردد. 

در ادامه این مراسم، احمد مسجد جامعی با تقدیر از عملکرد شهرداری تهران در احیای بناهای تاریخی گفت: حرکتی که شهرداری تهران آغاز کرده است ارزشمند است و به عقیده من، در بسیاری از حوزه ها ما نیاز به فضاهایی فرهنگی و تاریخی از این قبیل داریم تا به مناطق هویت دهند.

این عضو شورای شهر افزود: عمارت ارباب هرمز متعلق به زرتشتیان محترم بود و من در ابتدا پیشنهاد کردم تا به موزه ادیان تبدیل شود که در نهایت با تصمیم مسئولان به موزه گرافیک ایران تغییر کاربری داد. امیدواریم تا شهرداری در آینده با افتتاح موزه موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی پیوند شهر با هنر را تنگاتنگ کند اگرچه قدم های اولیه این کار برداشته شده است. 

وی در پایان گفت: با مرمت نمادهای هنری که آثار کهن ایران را نشان می دهند می توانیم آینده بهتری را برای تهران پیش بینی کنیم.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از عملکرد شهرداری تهران در راه اندازی موزه گرافیک ایران تصریح کرد: امیدواریم تا در آینده شاهد اتفاقات مبارکی در حوزه فرهنگ باشیم و به تدریج موزه های تئاتر و سایر بخش های هنری نیز در تهران راه اندازی شوند.

 علی مرادخانی افزود: موزه ها تاریخ را به امروز وصل می کنند و باید برای آشنایی نسل آینده و معرفی فرهنگ ما به سایر نسل ها حفظ شوند. 

گفتنی است در پایان مراسم مرمت و احیای عمارت ارباب هرمز از کتاب موزه گرافیک ایران رونمایی شد و به جمعی از دست اندرکاران انجمن گرافیک و سازمان نوسازی شهر تهران لوح تقدیر اهدا شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: