جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 دی 1393     
کاهش تعرفه واردات خودرو نباید موجب فشار به تولیدکنندگان داخلی شود

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت :  پیشنهاد کاهش 5 درصدی تعرفه واردات خودرو در راستای افزایش نرخ ارز مبادله ای در بودجه سال 94  بوده است.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز، افزود :  با توجه به اینکه دولت در بودجه سال آینده نرخ ارز مبادله ای از 1650 به 2850  تومان افزایش داده است بنابراین به نظر می آید پیشنهاد کاهش 5 درصدی تعرفه واردات خودرو به دنبال افزایش نرخ ارز تاثیر چندانی در میزان واردات خودرو نداشته باشد.

وی تصریح کرد : از آنجا که نرخ ارز مبادله ای مبنای قیمت گذاری خودروهای وارداتی در گمرکات است  با افزایش قیمت ارز مبادله ای  به 2850 تومان در سال آینده ، پیش بینی می گردید که واردات خودرو به شدت کاهش یابد به همین منظور دولت همزمان با افزایش نرخ ارز مبادله ای، کاهش تعرفه واردات خودرو را در بودجه سال آینده پیشنهاد داده است تا جریان واردات با کاهش شدید مواجه نشود.

وی تصریح کرد : البته در تصویب کاهش 5 درصدی تعرفه واردات خودرو پیش بینی می شود این کاهش تاثیر قابل توجهی در افزایش آمار واردات خودرو نداشته باشد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : تعرفه واردات خودرو باید به نحوی تعیین شود که نه با کاهش آن موجب انحصار در بازار خودروهای داخلی  گردد و نه اینکه به میزانی کاهش یابد که تولیدکنندگان را در فشار قرار دهد.

قادری با توجه به به درخواست دولت نسبت به کاهش تعرفه واردات خودرو در بودجه سال آینده خاطر نشان کرد : به نظر می رسد میزان تعرفه ای که دولت در بودجه سال آینده پیش بینی کرده رقم مناسبی است و مشکلی در جریان واردات خودرو بوجود نیاورد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: