جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 دی 1393     
از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و افزایش کیفیت سوخت می تواند شهر تهران را از آلودگی نجات دهد

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،سخنگوی مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران در خصوص مقایسه آلودگی هوای سال جاری با سال گذشته گفت: کیفیت هوای تهران نسبت سال گذشته بهتر است و عوامل متعددی در این کاهش آلودگی نقش دارد.

 بسطامی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز،کیفیت هوا در روز های سرد زمستان درشهر تهران را مناسب ارزیابی نکرد و گفت: با وجود افزایش روزهای سالم نسبت به سال گذشته هوای شهرتهران در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار دارد که بیانگر حجم بالا آلایند ها است.

وی هم چنین به سهم منابع مختلف در تولید آلودگی شهر تهران اشاره کرد و گفت: 80 درصد از این آلودگی ها از منابع متحرک یعنی تردد خودروها بوجود امده است که 40 درصد از آن به خودرو های سواری شخصی و 25 درصد دیگرمربوط به موتور سیکلت ها است.

وی در ادامه تصریح کرد: سهم ناچیزی از این آلودگی ها به حمل و نقل عمومی و اتوبوس های شرکت واحد اختصاص دارد و 20 درصد باقیمانده مربوط به منابع ساکن شامل مراکز تجاری و صنعتی است.

وی با اشاره به اینکه در زمانی که مونواکسید کربن آلاینده شاخص شهر تهران بود مناطق مرکزی آلودگی بیشتری داشت گفت: در حال حاضر بخاطرسیال بودن  ذرات کوچکتر از دو و نیم میکرون نمی توان بطور دقیق اعلام کرد کدام مناطق آلوده تر است.

وی اظهار داشت : البته می توان پیش بینی کرد در مناطقی که خودرو های دیزلی و سنگین بیشتر تردد می کنند از پتانسیل بالایی نسبت به مناطق دیگر برخودار است.

سخنگوی مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران با بیان این که راهکار های کوتاه مدت برای رهایی از آلودگی شهر تهران  مسکن موقتی است گفت: باید تلاش کرد با راهکار های بلند مدتی که روند زمانی منطقی 5 تا 10 سال دارند کیفیت هوا شهر را به حد استاندارد رساند.

بسطامی در پایان خاطر نشان کرد: استاندارد کردن خودرو ها و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و  افزایش کیفیت سوخت مناسب از جمله برنامه های بلند مدتی است که می تواند شهر تهران را به داشتن روزهای پاک بیشتر امیدوار کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: