جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 28 دی 1393     
خرید برگه تائید معاینه فنی بدون بررسی خودرو را نه تکذیب می‌کنم و نه تائید

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،مدیرعامل ستاد مركزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه حدود یک میلیون و 700 خودرو فاقد معاینه فنی هستند که باید به این مسئله رسیدگی شود، گفت: اینکه برگه تائید معاینه فنی بدون معاینه خودرو صادر شود را بنده نه تکذیب می‌کنم و نه تائید، چراکه تخلف در همه جا وجود دارد و باید با آن برخورد شود.

ولی آذروش در خصوص خرید برگه تائید معاینه فنی بدون معاینه خودرو اظهار داشت: خوشبختانه 14 مرکز تمام مکانیک و اتوماتیک مجهز به دوربین‌های پلاک خوان در سطح شهر تهران وجود دارد و آزمون‌هایی که روی خودروها صورت می‌گیرد با استفاده از دوربین‌های مداربسته است.

مدیرعامل ستاد مركزی معاینه فنی خودروهای تهران افزود: از این رو امکان تخلف صفر است اما اگر تخلفی در مراکز خارج از تهران صورت می‌گیرد مطمئنا دغدغه اصلی ما نیز است اما این موضوع دلیل نمی‌شود که مراکزی که معاینه را در جهت کاهش آلودگی، کاهش تصادفات جاده‌ای و ... انجام می‌دهند مورد اتهام قرار گیرند.

وی تصریح کرد: اما اینکه برگه تائید معاینه فنی بدون معاینه خودرو صادر شود را بنده نه تکذیب می‌کنم و نه تائید، چراکه تخلف در همه جا وجود دارد و باید با آن برخورد شود.

آذروش با بیان اینکه 2 میلیون و 700 هزار خودرو در سطح تهران است، گفت: در سال گذشته فقط 500 هزار دستگاه در تهران و 500 هزار دستگاه نیز در مراکز دیگر برگه معاینه فنی اخذ کرده‌اند که این موضوع نشان می‌دهد حدود یک میلیون و 700 خودرو فاقد معاینه فنی هستند که باید به این مسئله رسیدگی شود.

وی همچنین در خصوص آلودگی حاصل از خودروهای دودزا نیز اظهار داشت: وضعیت فعلی در کلان شهرها در شرایط هشدار است که بخشی از این موضوع مربوط به خودروسازها می‌شود که باید حساسیت‌های لازم را داشته باشند و از طرف دیگر مراکز معاینه فنی باید به این موضوع رسیدگی کنند.

مدیرعامل ستاد مركزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به تصویب سامانه ملی در دولت گفت: به صورت یک پارچه تمام اطلاعات مربوط به خودرو که در مراکز معاینه فنی وجود دارد به دیتای پلیس متصل می‌شود تا از این طریق امکان تخلف به صفر رسد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: