جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 28 دی 1393     
حمایت مجلس شورای اسلامی از طرح های راهگشای شهرداری تهران

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی معتقد است مشارکت شهروندان در امور شهری باعث پیشبرد سریع تر کارهای شهر می شود.

محمد جواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان این موضوع، اظهار داشت: یکی از کارهای بزرگی که باید در شهرهای بزرگ توسط شهرداری ها انجام شود، موضوع کمک گرفتن از مردم در اداره امور شهر است. مشارکت شهروندان در امور شهری موضوعی است که پیش تر اثبات شده و در عملی بودن آن هیچ شکی نیست.

 وی با اشاره به ابتکار جدید شهرداری تهران در زمینه ایجاد کمپین "آسمان آبی ، زمین پاک" که حول محورهای ترافیک و پسماند سازماندهی شده است، افزود: هر دو موضوع پسماند و ترافیک از جمله مسائلی هستند که نیاز به فرهنگ سازی دارند و این امر نیز نیازمند همکاری مردم است.

کولیوند تلاش شهرداری تهران در زمینه حل و فصل مشکلات و معضلات این کلان شهر را مورد ستایش قرار داد و گفت: شهرداری باید با مشخص کردن راه کارهای عملیاتی، تجربه گرفتن از کارهای پیشین و استفاده از راهکارهای علمی به سمت حل و فصل معضلات و چالش های شهری حرکت نماید.

 عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی این نکته را نیز مورد تاکید قرار داد که شهرداری تهران می تواند از تجربه کشورهای صاحب سبک در زمینه شهری نیز بهره های لازم را ببرد.

کولیوند ضمن اعلام حمایت مجلس از طرح و برنامه های راهگشای شهرداری تهران، تصریح کرد: مجلس می تواند با ایجاد و اصلاح قوانینی که برای فعالیت های شهرداری مانع ایجاد کرده اند، به پیشبرد امور شهری کمک کند.

به گفته کولیوند مجلس همچنین قادر خواهد بود در زمینه تامین مالی برخی از پروژه های شهری یاری گر شهرداری باشد.

نماینده کرج این توصیه را نیز به شهرداری تهران کرد که ضمن همکاری با وزارت آموزش و پرورش، اصناف، نهاد های نظامی و دیگر ارگان ها هرچه بیشتر به سمت حل مشکلات شهروندان تهرانی قدم بر دارد. همکاری با این نهادها باعث می شود تا شهرداری در اجرای طرح ها و برنامه های خود با سهولیت بیشتری عمل نماید.

 عضو کمیسیون شوراها همچنین خاطرنشان کرد: هرچه مشارکت شهروندان در امور شهری بیشتر باشد، شهرداری بیشتر و بهتر می تواند به خدمات رسانی بپردازد. شهرداری در صورت مصمم بودن و تعریف صحیح از طرح های ابتکاری می تواند هرچه بیشتر به سمت حل و فصل معضلات شهری اقدام کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: