جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 28 دی 1393     
تهران یک شهر ملی است

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ،عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه عمرانی کشور گفت : بودجه عمرانی کشور با توجه به شرایط فروش نفتی که هم اکنون با آن مواجه هستیم تقریبا در حدود 30هزار میلیارد تومان تحقق پیدا می کند ، در حال حاضر با مشکلات پروژه های عمرانی در کشور رو به رو هستیم.

امسال برای بهبود وضعیت حمل و نقل از جمله مترو تدابیر خوبی اندیشیده ایم از جمله اینکه 7 هزار میلیارد تومان برای حمل و نقل و مترو به صورت فاینانس و تسهیلات در نظر گرفتیم که البته  شهرداری ها و وزارت راه مشکلات ضمانتنامه داشتند که امسال تا حدودی این مشکلات را حل کردیم به این صورت که 50 درصد را شهرداری ها و 50 درصد را دولت تضمین می کند که سال قبل در حدود 2500 میلیارد تومان هزینه نشد و به دلیل مشکلات ضمانتنامه موفق به جذب تسهیلات نشدند که این مسئله را هم به وسیله قانون 50 درصد حل کردیم .

کمال علیپور در ادامه به خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز گفت : به عقیده ی بنده چون شهرداری ها و وزارت راه مایل به همکاری در جهت رفع مشکلات حمل و نقل هستند قادر به حل مشکلات خواهند بود . به عنوان مثال در حمل و نقل دریایی به خصوص در اسکله ها و بنادر نیاز به کشتی ها و لنج هایی داریم که پشتیبان باشند و البته قیمت بالایی دارند که این در برنامه ریزی تسهیلات گنجانده شده و امیدوار به حل این مشکلات هستیم .

وی افزود : در سال جاری نسبت به سال های گذشته در بخش حمل و نقل ، شرایط تسهیلاتی بهتر از شرایط تملک دارایی هاست ، به دلیل این که بحث تحریم ها و قیمت نفت ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند و بحث 47 هزار میلیارد ممکن است تحقق پیدا نکند ، بنابراین برای جبران مافات بحث تسهیلات را در نظر گرفتیم و این پیشنهاد موثری خواهد بود که دستگاه ها هم از آن رضایت دارند .

علیپور در ادامه تصریح کرد : در سال گذشته از شهرداری تهران با توجه به رقم بالایی که از ارزش افزوده دریافت داشته ، انتظار پیشرفت بیشتری می رفت و برای  شهرداری های 9 کلان شهر یک رقم تملک دارایی گذاشتیم که کمک کنند .

وی افزود : امسال شهرداری تهران در ارزش افزوده ، علاوه بر تملک دارایی ، 2500 میلیارد تومان دریافت کرده اما هر اندازه در تهران برای حمل و نقل کمک کنیم کافی نیست .

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خاتمه در خصوص مبحث آلودگی هوا اظهار داشت : بحث آلایندگی محیط زیست بیشتر به خودروها بر می گردد ، چنانچه اعتبار مناسب قرار بدهیم و استفاده از خودروهای عمومی را بتوانیم جایگزین خودروهای شخصی کنیم کمک زیادی به شهر تهران و مردم آن کرده ایم ، چرا که تهران یک شهر ملی است و مردم از سراسر کشور به پایتخت رفت و آمد دارند بنابراین شهرداری می تواند از تسهیلات 3500 میلیارد تومان که مختص حمل و نقل است استفاده نماید .   

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: