جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 28 دی 1393     
رشد 19 درصدي سهم ناوگان حمل و نقل عمومي پايتخت در سال 97

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران گفت: سهم ناوگان حمل و نقل عمومی در جابجایی ها 56 درصد است که در سال 97 به 75 درصد افزایش می‌یابد.

شاعری با اشاره به عوامل کاهش آلودگی هوای تهران، افزود: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده از انرژی نو می تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.

وی گفت: توسعه حمل و نقل عمومی در دستور کار شهرداری تهران است به گونه ای که سالانه بایستی پنج درصد ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند.

شاعری با اشاره به نقش نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا، افزود: هم اکنون هزار و 200 مینی بوس، دو هزار اتوبوس و 13 هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران وجود دارد.

وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا پایان سال 97 همه این خودروهای فرسوده از رده خارج و خودروهای جدید جایگزین شوند.

رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران درباره استفاده و به کارگیری انرژی های نو، افزود: هم اکنون در بوستان های شهر تهران برای روشنایی از انرژی های خورشیدی و از آبگرمکن های خورشیدی برای گرم کردن آب استفاده می شود که تاکنون 500 آبگرمکن خورشیدی نصب شده است.

شاعری با بیان اینکه لایحه توسعه و استفاده از انرژی های نو از جمله انرژی خورشیدی، باد و گرمایی به صحن شورا رفته است، گفت: تا پایان امسال این لایحه به تصویب می رسد و از سال آینده از انرژی های نو استفاده خواهیم کرد.

وی درخصوص ساماندهی مرکز دفن خاک و نخاله در شرق تهران، افزود: ساماندهی این بخش را آغاز کرده ایم و درصددیم این مرکز را به نقطه دیگری منتقل کنیم.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: