جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 27 دی 1393     
کولیبالی در کاخ الیزه!/عکس

 

ابنا :«امیدی کولیبالی» عامل تیراندازی مونتروژ و گروگان‌گیری فروشگاه مواد غذایی "کوشر" در ونسن پاریس، در ماه ژوئیه سال ۲۰۰۹ با یک هیئت ده نفری جوانان به کاخ الیزه رفت و با رئیس جمهور وقت فرانسه دیدار کرد.

وی که در آن زمان در شرکت کوکاکولا دوره می‌دید به دعوت «نیکلا سارکوزی» با کاخ الیزه رفت تا رئیس جمهور فرانسه درباره سیاست کارآفرینی دولتش با آنها گفتگو کند.

کولیبالی ۲۷ ساله گفته بود که صرفنظر از اینکه سارکوزی را دوست داشته باشد یا نه، تحت تاثیر او قرار گرفته، به هر حال او رئیس جمهور است.


 
‌در ‌آن وقت، مجله «لو پاریزین» از این ملاقات گزارش داد و حتی عکس کولیبالی را هم چاپ کرد.

پنج سال و نیم بعد، کولیبالی در صدر خبر‌ها قرار گرفت و اما این‌بار‌، او بخشی از زنجیره‌ حملات تروریستی بود. برادران کواشی به دفتر مجله شارلی ابدو حمله کرده و ۱۲ نفر را کشتند. زمانی که ‌آن‌ها در یک چاپخانه مخفی شده بودند، کولیبالی ۳۲ ساله، چند نفر را در فروشگاه یهودیان (کوشر) گروگان گرفت.

کولیبالی گفت به این دلیل گروگانگیری کرده که دولت فرانسه به گروه داعش حمله کرده است. خبرنگار شبکه تلویزیونی از او پرسید آیا دستوری برای عملیاتش داشته؟وی جواب داد: بله.

در این زمان عکس او در تمام خبرگزاری‌ها منتشر شده بود. او احتمالا‌‌ همان کسی است که در مونتروژ در جنوب پاریس نیز یک مامور پلیس زن را به قتل رساند.

کولیبالی خود را همدست برادران کواشی معرفی کرد و گفت: قرار ما این بود که ‌آن‌ها به شارلی ابدو حمله کنند و من به پلیس.


 
وقتی از کولیبالی پرسیده شد چند نفر در فروشگاه هستند، گفت: ۴ مرده و ۱۷ زنده… ۱۶ مرد و زن به علاوه یک بچه.

کولیبالی در جریان حمله نیروهای پلیس فرانسه به فروشگاه کشته شد. از وی ویدئویی نیز منتشر شده که در آن می‌گوید که با البغدادی، پس از آنکه به گفته او «خلافت اسلامی» اعلام شده، بیعت می‌کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: