جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 27 دی 1393     
راه‌های پیشگیری و درمان چاقی

  تسنیم: برای درمان و پیشگیری از چاقی و اضافه وزن کافی است نکات ساده و کاربردی را رعایت کنیم تا علاوه بر درمان از ابتلا به بسیاری از بیماریهای دیگر مصون بمانیم.

راه‌های پیشگیری و درمان چاقی:

1. نخستین مرحله، افزودن فعالیت بدنی به برنامه های روزانه است و هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد. برای انجام فعالیت احتیاج به شرکت در سالن‌های ورزشی، صرف وقت و هزینه وجود ندارد و تنها با پیاده روی در منزل خود میتوانید فعالیت کنید. البته فعالیت باید با شدتی انجام شود که عرق کرده و ضربان قلب و تعداد تنفس افزایش یابد و رنگ چهره به سمت سرخ شدن رود.

2. فائزه عسگری کارشناس ارشد تغذیه و عضو انجمن تحقیقات طب سنتی ایران معتقد است: نکته بسیار مهم در مورد مصرف چربیها در رژیم این است که میزان چربی در رژیم باید کافی باشد؛ یعنی نه آنها را کاملا از رژیم حذف کنیم و نه اینکه غذاهای پر چرب مصرف کنیم. این مقدار چربی مورد نیاز، بایستی از چربی‌های مفید تأمین شوند. همانند مغزها، روغنهای غیر اشباع مانند روغن زیتون، کنجد، کلزا.

3. از سرخ کردن غذاها بپرهیزید. البته در طب سنتی ایران، این توصیه برای همه مزاج‌ها نیست و استفاده هراز چند گاهی غذاهای سرخ شده برای کسانی که معده مرطوب دارند، مفید است.

4. تنها برای سرخ کردن غذاها از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده شود. زیرا که اگرچه این روغنها در مقابل حرارت بسیار مقاوم هستند؛ اما به دلیل میزان بالای اسید چرب ترانس که نوع بد چربی است، باید مصرفشان به حداقل برسد و در صورت تمایل برای اضافه کردن اندکی روغن بر روی برنج یا سالاد یا مواردی که روغن حرارت نمی بیند، از روغنهای غیر اشباع همانند روغن زیتون، کنجد و کلزا استفاده شود.

5. از مصرف قندهای ساده مانند شیرینی، شکر، قند و مواد غذایی تهیه شده از آرد سفید پرهیز شود زیرا این مواد علاوه بر افزایش قند خون شما سبب افزایش چربی خون و همین طور ابتلای شما به اضافه وزن و چاقی میشوند.

6. مواد غذایی شیرین اشتها را افزایش می‌دهند و حالتی شبیه اعتیاد به خوردن ایجاد میشود و چرخه معیوبی را ایجاد می‌کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: