جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 27 دی 1393     
پیشنهاد غیر منطقی ادغام شرکتهای خودروساز

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : ادغام شرکتهای کوچک خودروساز تاثیری در ارتقاء و توانمند سازی شرکتها برای توسعه داخلی سازی در صنعت خودرو نخواهد داشت.

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار  پارلمانی شهرداری نیوز، افزود : طرح ادغام شرکتهای کوچک قطعا منطقی نیست و می تواند آسیب های جدی را متوجه خودروسازان کوچک نماید  ضمن اینکه انگیزه ای برای مشارکت در تولید و داخلی سازی را در شرکتها بوجود نخواهد آورد.

وی گفت : در صورتی که هنوز آینده روشنی برای این کار مشخص نیست  حرکت در این مسیر موجب دامن زدن به اختلافات خواهد شد.

وی تصریح کرد : تا هنگامی که شرکتهای خودروساز با تیراژ تولید کم می توانند بر توانایی خود تکیه کنند باید رقابت بین تولیدکنندگان خودرو حاکم شود بنابراین ادغام خودروسازان کوچک و تبدیل آنها به خودروسازی بزرگ  در شرایط حاضر منطقی به نظر نمی رسد.

وی تاکید کرد : در چنین شرایطی قطعا ایده های خودروسازان به دلیل عدم همخوانی با یکدیگر مخدوش خواهد شد چرا که این شرکتهای کوچک  اغلب نمایندگی یک برند را بر عهده داشته و تلاش می کنند بر اساس الگوی تعریف شده ای حرکت کنند.

وی گفت : امروز بیش از همه باید به دنبال رقابت سالم بین خودروسازان بود تا بتوانند به مرور زمان خودشان را تبدیل به یک شرکت بزرگ نمایند تا ضمن برآوردن نیازهای داخلی ، رقابت پذیری درستی برای تولید خودرو در کشور شکل بگیرد.:

نماینده رباط کریم و بهارستان در خانه ملت با اشاره به اینکه  قطعه سازی  و خودروسازی دارای تعریف مشخصی است اظهار داشت : در صورتی که شرکتها بر اساس آن تعریف شروع بکار کردند مسلما برنامه ای برای توسعه و پیشرفت نیز هم خواهند داشت .

نکو در ادامه در خصوص ادغام واحدهای قطعه ساز کوچک گفت : چنانچه قطعه سازی بدون هیچ گونه پیش زمینه و شناختی  شروع به کار کند باید برای رهایی از خطرات احتمالی نیز تدابیر وچاره اندیشی نماید که حداقل آن ایجاد قطعه سازان همگن و ادغام واحدهای کوچک است تا موجب توانمند سازی آنها شود اما قطعا نمی توان به اجبار قطعه سازان و خودروسازان را با این نگاه که  مجموعه کوچکی هستند وادار به ادغام نمود.

وی گفت : هر چند ادغام خطراتی را متوجه خودروسازان و قطعه  سازان خواهد کرد اما مسلما موجب  افزایش رغبت در تولید در واحدهای قطعه سازی خواهد شد  امروز قطعه سازانی که با مشکل و چالش مواجه شدند فهمیده اند که به تنهایی نمی تواند بر روی پای خود بایستد بنابراین باید به سمت قطعه سازان مشابه رفته تا در کنار یکدیگر بتوانند تبدیل به یک سازنده بزرگ و همگن شوند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: