جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 دی 1393     
رشد بی جان بورس

ایسنا: بورس تهران در معاملات آخرین روز هفته معاملات ضعیفی را به نمایش گذاشت و به دلیل حاکم بودن فضای تردید و ابهام تنها با رشد 10 واحدی مواجه شد و در همان کانل 65 هزار واحدی ماندگار شد.
 
در بازار روز چهارشنبه اکثر سهام شرکتها قرمز شد و بازار سرمایه به انتشار خبر تعدیل مثبت سیمانی ها با توقف تولید کلینکر نیز واکنش مثبتی نشان نداد اما در پایان زمان معاملات خبر مهمی از صنعت پتروشیمی منتشر شد که بر اساس آن شورای نگهبان مصوبه مجلس در مورد دائمی شدن فرمول قیمت گذاری نرخ خوارک شرکت های پتروشیمی را ابلاغ کرد؛انتشار این خبر مجال تاثیر در بورس تهران را نداشت اما قطعا این خبر قطعا می تواند در معاملات روز شنبه تاثیر گذار باشد.
 
در سال گذشته با تصویب خوراک 13 سنتی ،ریزش قیمت ها آغاز شد و بورس تهران دوران رکود خود را آغاز کرد این در حالی است که پیش بینی می شود با تصمیم دولت و مجلس بازار سرمایه و صنعت پتروشیمی روند مثبت خود را آغاز کنند.
 
با این حال در بازار امروز شرکتهای غدیر،بانک صادرات،بانک تجارت،توسعه معادن و فلزات و بانک ملت بیشترین تاثیر را در افت شاخص بورس گذاشتند و در مقابل شرکتهای هلدینگ خلیج فارس،نفت و گاز پارسیان،مپنا ،بانک پاسارگاد،پست بانک و شرکتهای خودرویی مانند ایران خودرو و زامیاد تاثیر هر چند محدود در مثبت شدن شاخص گذاشتند.
 
همچنین در بازار امروز همانند روز گذشته سهامداران حقیقی کمتر فعال بوده و بیشتر حقوقی های بازار به خرید وفروش سهم پرداختند به طوری که شرکتهای صنعتی بهشهر،نوسازی و ساختمان تهران و پست بانک از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و کمباین سازی و سیمان تهران به همراه ملی مس بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.
 
در بازار امروز 430 میلیون سهم به ارزش 89 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 297 هزار میلیارد تومان رسید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: