جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 دی 1393     
چند پارچگي در مديريت شهر موجب بهم ريختگي محيط زيست مي شود

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رييس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهر تهران با بيان اينكه شهر تهران دچار چند پارچگي در مديريت محيط زيست شهري گفت: به طور حتم چندپارچگي در اداره شهر منجر به بهم ريختگي محيط زيست شهري مي شود.

علي محمد شاعري با بيان اين مطلب اظهار كرد: در صورتی مباحث محیط زیست شهری به صورت علمی و فنی مدیریت می شود که این مدیریت یک مدیریت یکپارچه، هماهنگ و مقتدرانه باشد.

وي با بيان اينكه در حال حاضر مهمترين خواسته تهراني ها داشتن هواي پاك و آب كافي وسالم است افزود: رفتار مردم و حاكميت بايد نسبت به محيط زيست تغيير كند.

شاعری با تاکید بر اینکه مدیریت یکپارچه بهره وری را افزايش و هزينه ها کار كاهش مي دهد بيان داشت: هم اکنون در معضل آلودگی هوا 15 سازمان و وزارتخانه و در حوزه آب 7 وزارتخانه و سازمان مسئولند که هماهنگی با آنها برای رسیدن به یک نتیجه واحد و اجرای یک برنامه مدون کاری بسیار سخت و دشوار است.

وی گفت: بر اساس قانون باید امور تصدی گری دولت کاهش یافته و به سازمانهای غیر دولتی و موسسات عمومی مانند شهرداریها واگذار شود و تجربه سایر شهرهای دنیا نشان داده که این امر می تواند موجب اجرای موفق فعالیت ها شود.

شاعری ادامه داد: رضايت مردم از فعالیتهایی که به صورت يكپارچه در شهر تهران با مدیریت شهرداري انجام می شود بيشتر از اموري است كه مديريت آن به عهده چندين سازمان و وزارتخانه است.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه دولت نظارت بر اجرای درست فعالیتهاست و اقدامات اجرایی محیط زیست شهری باید به دست شهرداری ها سپرده شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: