جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 23 دی 1393     
حفظ حريم واگن هاي بانوان را با جديت و قاطعيت پيگيري مي كنيم

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه گفت: رعايت حريم واگن هاي بانوان در مترو از سوي مسافران، همچون حركت خودروها در بين خطوط سفيد، الزامي و در راستاي حقوق شهروندي است.

دكتر محسن نايبي با اشاره به اجراي طرح آسمان آبي، زمين پاك در سطح شهر تهران گفت: احترام به حقوق شهروندي منحصر به فرهنگ ترافيكي در سطح شهر و خيابان نيست و همانطور كه احترام به خط سفيد در راستاي حقوق شهروندي در ترافيك شهري لازم الاجراست مسافران مترو نيز بايد با احترام  به نمادهاي فرهنگي در حمل ونقل ريلي و شهر زيرزميني، حريم واگن هاي بانوان را بطور كامل رعايت كنند.

وي با بيان اينكه انجام سفري ايمن و آرام براي مسافران عزيز جزء وظايفي است كه هميشه سرلوحه فعاليت هاي ما بوده است، اظهار داشت: ارتقاء سطح آرامش و آسايش شهروندان يكي از اهداف مهم در برنامه اين شركت است و از لوازم تكريم مسافران محترم مترو، حمايت از حقوق بانوان و آقايان در استفاده مطلوب از خدمات است.

مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه افزود: امروز مسافران مترودر زمينه برخورداري از فرهنگ سفر و استفاده از مترو در سطح و تراز خوبي قرار گرفته اند كه اين مهم بايد روز به روز ارتقاء يابد تا بدين وسيله ارائه خدمات بهينه به بهترين شكل صورت گيرد.

دكترنايبي با اشاره به اينكه رعايت و حفظ حريم انسان ها در زندگي فردي و اجتماعي مهم است و حفظ حريم واگن هاي بانوان احترام به حقوق شهروندي است، تصريح كرد: با درخواست مسافران خانم، طرح اختصاص واگن بانوان اجرايي شد و مورد استقبال مسافران محترم نيز قرار گرفت ولي متاسفانه برخي از آقايان با عدم رعايت حقوق شهروندي و ورود به اين واگن ها مراتب ناراحتي مسافران خانم را فراهم مي كنند.

وي با بيان اينكه برخورداري ازمحيط آرام و امن در واگن هاي بانوان از خواسته ها و مطالبات به حق شهروندان و مسافران عزيز است خاطرنشان كرد: عوامل مستقر در ايستگاه ها و عوامل انتظامي مترو به جد اين موضوع را پيگيري و مانع از ورود آقايان به واگن خانم ها مي شوند و داخل قطارها نيز بين واگن بانوان و واگن عمومي، سازه هايي تعبيه شده كه امكان تردد وجود ندارد.

مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران همچنين با اشاره به اين موضوع كه اطلاع رساني و فرهنگ سازي نيز در اين حوزه به صورت كامل انجام شده است، تاكيد كرد: تحقق اين مهم و آرامش و آسايش بانوان محترم مستلزم همكاري متقابل آقايان و بانوان در رعايت حقوق يكديگر وهمكاري اين دو قشر با خدمتگزاران مردم در شركت بهره برداري مترو تهران است.

وي با بيان اينكه ورود آقايان به واگن هاي بانوان نقض حقوق شهروندي است با اشاره به مسئله حقوقي اين موضوع نيز گفت: طبق آئين نامه ها و مقررات عمومي شركت بهره برداري مترو تهران و حومه، حضور آقايان در واگن هاي بانوان ممنوع است و طبق ماده 619 قانون مجازات اسلامي چنانچه خانمي به اين موضوع اعتراض كند و اين اقدام فرد، ايجاد مزاحمت براي بانوان تلقي شود، جرم بوده و برخورد قضايي در دستور كارعوامل انتظامي مستقر در مترو قرار مي گيرد.

نايبي تاكيد كرد: شركت بهره برداري مترو تهران طرح حفظ حريم واگن هاي بانوان را با جديت و قاطعيت پيگيري و اجراء مي كند.

مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه اجراي مطالبات به حق و خواسته هاي مسافران عزيز را جزء وظايف خدمتگذاران مردم در مترو تهران دانست و از آنها خواست با تدابيرتوام با حفظ حرمت مسافران براي ايجاد نظم و انضباط در خور شان شهروندان و مسافران عزيز اهتمام ويژه داشته باشند.

وي همچنين در پايان از مسافران خواست ضمن همكاري با عوامل اجرايي ايستگاه ها، شركت بهره برداري مترو تهران را براي انجام سفرهايي توام با آرامش و آسايش ياري كنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: