جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 23 دی 1393     
تاثیر مستقیم کاهش اعتبار معاینه فنی خودروها در بهبود هوای تهران

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : معاینه فنی خودروها با توجه به موضوع آلودگی هوای تهران و تبعات منفی ناشی از آن  از اقدامات مهمی است که باید مورد توجه جدی کلیه صاحبان خودروها قرار گرفته و در این راستا ضمن اعمال قانون ، فرهنگ سازی نیز صورت گیرد.

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به اهمیت معاینه فنی خودروها در تهران تصریح کرد : باید افرادی که مالک خودرو هستند زمان پیش از پایان اعتبار معاینه فنی خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند تا در این راستا  شاهد هوایی سالم و کاهش آلایندگی در کلان شهری ماندد تهران باشیم.

وی با توجه به هوای ناسام تهران در شرایط کنونی گفت : مسلما در هوای ناسالم نمی توان زندگی سالمی داشت و امروز تهران در وضعیت بحرانی قرار دارد حتی برخی مراکز استان  ها و شهرستان ها نیز در شرایط نامناسب هوایی قرار دارند لذا باید این وضعیت سامان دهی شود .

وی تاکید کرد : رفع آلودگی هوای تهران ممکن خواهد بود مگر اینکه به سراغ ارتقاء کیفی تولیدات داخلی رفته و با ارائه خدماتی مثل معاینه فنی خودروها که آلودگی هوا را به حداقل می رساند تلاشی در این ارتباط صورت گیرد چنانچه توجهی به این موضوع نشود شاید در آینده با مخاطرات و بحران های جدی تر مواجه شویم.

وی با اشاره به کاهش زمان اعتبار معاینه فنی خودروها تصریح کرد : مصوبه اخیر مجلس در خصوص مدت زمان معاینه فنی خودروها و کاهش آن  از 5 سال به یک سال جای تقدیر دارد چرا که  این اقدام  تاثیر مناسبی در کاهش آلایندگی هوای تهران خواهد داشت.

نماینده بهارستان و رباط کریم در خانه ملت در ادامه  با اشاره به عدم فرهنگ سازی صحیح نسبت به توجه بیشتر مردم به محیط زیست شهری گفت : توجه به محیط زیست شهری باید از سوی مردم و مسئولین و سازندگان خودروها و همچنین مجریان و قانون گذاران باید مورد توجه قرار گرفته و به یک فرهنگ تبدیل شود.

نکو خاطر نشان کرد : در صورت در اجرای بسیاری از طرح ها ، جدیت وجود داشته باشد قطعا می توان بسیاری از مشکلات را حل نمود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: