جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 23 دی 1393     
کمپین آسمان آبی – زمین پاک زمینه ساز ارتقا کیفی زندگی شهرنشینی است

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدیر محیط زیست شهر تهران تصریح کرد : در شرایطی که آلودگی هوا در شهر بیداد می کند اصلاح ساختارها و آموزش شهروندان نقش موثری در کاهش آلودگی های زیست محیطی دارد .

محمد حسین بازگیر با تاکید بر اینکه هر اقدامی در شهرها که در راستای ساماندهی شرایط محیط زیستی و سطح کیفی زندگی شهروندان شود گامی ارزشمند خواهد بود گفت : شهرداری با اجرای طرح کمپین آسمان آبی و زمین پاک و ایفای نقش تسهیل گر نه تنها می تواند نیازها و مشکلات مردم را ارزیابی کند، بلکه این توانایی را دارد که وظیفه خطیر آموزش مردم را به سرانجام برساند.

وی با تاکید براینکه رئیس سازمان محیط زیست حمایت خود را از اجرای طرح آسمان آبی و زمین پاک اعلام کرده است،خاطر نشان کرد: اداره محیط زیست شهر تهران نیز آمادگی دارد تا با همکاری سایر نهادهای مسئول اقدامات لازم در راستای مشارکت های مردمی در این طرح را انجام دهد .

وی با بیان اینکه امروزه آلودگی هوای تهران به معضلی پیچیده تبدیل شده است.گفت : با اجرای طرح انضباط بخشی ترافیکی در قالب رعایت خطوط سفید،  قطعا بار ترافیک به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و این امر سبب کاهش آلودگی ناشی از توقف در جای خودروها خواهد شد .

 بازگیر ادامه داد : امروزه تعداد قابل توجه خودروهای تک سرنشین به معضل آلودگی هوا دامن زده است و برای رهایی از آن چاره ای جز تغییر ساختارهای موجود و آموزش مردم نیست که امیدواریم با اجرای این طرح گامی موثر در این زمینه برداریم ، در عین حال بخشی دیگر از چالش های زیست محیطی موضوع پسماند است که با اجرای طرح تفکیک از مبدا قطعا چالش زباله در تهران رفع خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: