جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 23 دی 1393     
تهدید داعش علیه اتریش

باشگاه خبرنگاران: "رولف توبف" یکی از برجسته ترین کارشناسان تروریسم در اروپا و پژوهشگر آلمانی توجه را بدین نکته مهم معطوف داشت که اکنون تروریست ها در این کشور حضور دارند و هر لحظه ممکن است به اقدامات تروریستی در سرزمین اتریش دست بزنند.

وی در مصاحبه با روزنامه ای اتریشی برضرورت اقدام دولت اتریش به اتخاذ تصمیمات بازدارنده در خصوص شکل گیری گروه های تروریستی، بازگشت تروریست ها به این کشور و قرار گرفتن آنان در بطن جامعه اتریشی تاکید نمود.

این پژوهشگر آلمانی تصریح کرد که وین در صدر برخی کشورهای اروپایی قرار دارد که گروه‌های تروریستی بسیاری از آن جهت پیوستن به گروه تروریستی داعش جذب شده اند و این چیزی است که تحقیقات اخیر صورت گرفته از تروریست های بازگشتی از سوریه و نیز انهایی که در وین و برخی دیگر از شهرهای اتریش طی ماه های اخیر بازداشت شده اند آن را ثابت می کند؛ به گونه‌ای که طی این تحقیقات از عملیات های جذب و جمع آوری کمک های مالی برای تروریست ها پرده برداری شد و عاملان و طراحان عملیات انفجاری در ایستگاه‌های بین المللی قطار در اتریش برنامه‌ریزی می‌کردند، بازداشت شدند.

این پژوهشگر در ادامه می‌گوید: تروریست ها اکنون سلاح و تجهیزات کاملی در اختیار دارند که این یعنی تهدیدان آنان همچنان ادامه دارد و مقابله با آنان کار آسانی نیست.

در همین راستا روزنامه اتریش نیز از دولت خواست تا به مسئولیت سیاسی و امنیتی خود به سرعت عمل نماید و اقدامات امنیتی قاطع و لازم را جهت مبارزه با تروریسم و جلوگیری از فعالیت آنها در اتریش اجرا کند.

این روزنامه دولت را به مجازات حامیان تروریست و آنان که سعی در نشر افکار تروریستی و یا دعوت به دنباله روی از افکار سازمان تروریستی القاعده دارند تشویق نمود.

این روزنامه با انتقاد از دولت اتریش تاکید کرد سهل انگاری و تسامح دولت و مقامات امنیتی در اجرای قوانین مبارزه با تروریسم پیامدهای ناخوشایندی بر امنیت و ثبات جامعه به دنبال خواهد داشت و امکان انجام عملیات های تروریستی و انتحاری را همانطور که در پاریس شاهد بودیم فراهم می آورد.

گفتنی است مسئولان اطلاعاتی آمریکا و اروپا تاکید کرده اند که اتفاقات خونینی که فرانسه اخیرا شاهد آن بوده ناتوانی دستگاه های جاسوسی و مبارزه با تروریسم غرب که در بیشتر موارد اطلاعات دقیقی از مرتکبین این جنایت ها در اختیار دارند را نمایان می‌سازد.

علاوه بر این مقامات اتریشی دو دختر نوجوان را که قصد رفتن به سوریه جهت پیوستن به گروه تروریستی داعش را داشتند بازداشت نمودند.

روزنامه اتریشی به نقل از سخنگوی دادستانی کل شهر سالزبرو می نویسد: این دو دختر به هنگامی بازجویی توضیح دادند قصد ازدواج با تروریست های داعش در سوریه را داشته اند و دائما با این افراد در ارتباط هستند.

منابع امنیتی اشاره کرده اند یکی از این دو دختر که 17 ساله می باشد و اصالت بوسنیایی دارد ماه گذشت در مرزهای رومانی به هنگام سفر به سوریه بازداشت شده و پس از آن توسط مسئولین رومانیایی به اتریش تحویل داده شده است.

دختر دیگر نیز که 16 سال دارد و چچنی تبار می باشد به روابط و تماس های خود با تروریست های داعش در سوریه اعتراف کرده است.

گفتنی است که چند ماه پیش نیز دو دوختر بوسنیایی تبار از اتریش به سوریه رفته اند و هنوز در میان گروه تروریستی داعش گرفتار هستند و نتوانسته اند از چنگ ان بگریزند و به میهن خویش بازگردند؛ این در حالی است که براساس اطلاعات موجود این دو دختر بر اثر شکنجه های گروه تروریستی داعش شرایط و اوضاع بهداشتی رقت باری را تحمل می کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: