جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 22 دی 1393     
مذاکرات نفتی مادورو در عربستان

مهر: رئیس جمهوری ونزوئلا در سفر به عربستان سعودی درباره سقوط بهای نفت گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیکلاس مادورو روز گذشته پس از سفر به تهران و دیدار با رهبر معظم انقلاب برای انجام گفتگو درباره سقوط بهای نفت به عربستان سعودی سفر کرد که بزرگترین دارنده ذخایر نفتی است.

یکی از مقامات ونزوئلا در گفتگو با خبرگزاری فرانسه بدون اشاره به جزئیات دیدار با سلمان ریاض شاهزاده عربستان سعودی اعلام کرد که این سفر با هدف تقویت روابط دوجانبه انجام می شود.

بر اساس این گزارش رئیس جمهوری ونزوئلا روز گذشته پیش از سفر به قطر و الجزایر با وزیر نفت عربستان و چندین مقام عالیرتبه از جمله وزیر خزانه‌ داری، وزیر اطلاعات و سه فرزند پادشاه عربستان دیدار کرد.

ونزوئلا 96 درصد از درآمدهای خود را از صادرات نفت به دست می‌آورد و با به وجود آمدن بحران قیمت نفت در بازارهای جهانی به اقتصاد این کشور صدمه وارد شده است.

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین دوباره بر"لابی" زدن با کشورهای کارتل نفتی عضو اوپک و غیر اوپک برای هدفگذاری قیمت نفت به بشکه‌ای 100 دلار تاکید کرده است.

مادورو تاکید کرده است: میانگین صادرات سبد نفتی ونزوئلا در سال 2012 میلادی 103.42 دلار، 2013 میلادی 98.08 دلار و در سال‌جاری میلادی به کمترین حد خود، یعنی 68.08 دلار رسیده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: