جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 22 دی 1393     
فعالیت آژانس‌های یهودیان در پاریس

تسنیم: رئیس جمهوری فرانسه درپی حوادث اخیر در این کشور وعده داد با تمام قدرت از کنیسه‌ها در فرانسه حمایت کند و آژانس‌های یهودی برای جذب مهاجر به فلسطین اشغالی در پاریس فعال شدند.

به گزارش پایگاه خبری عربی 21، منابع اسرائیلی اعلام کردند، در پی فعالیت گسترده دفاتر و آژانس‌های جذب یهودیان مهاجر از فرانسه به فلسطین اشغالی تاکنون دهها یهودی از طریق این دفاتر و آژانس‌ها برای مهاجرت به فلسطین اشغالی ثبت نام کردند.

نشریه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت هم در این باره اعلام کرده است که این دفاتر و آژانس‌های جذب مهاجران یهودی به اسرائیل تنها مهاجران یهودی مقیم فرانسه را برای سفر به فلسطین اشغالی تشویق نمی کنند، بلکه این دفاتر به مثابه دفاتر منطقه ای هستند و یهودیان مقیم اروپا را از طریق دفاتر منطقه ای در پاریس جذب فلسطین اشغالی می کنند.

این نشریه صهیونیستی در ادامه تاکید می کند این اقدامات برای جذب مهاجران جدید از بین یهودیان اروپا به فلسطین اشغالی براساس برنامه ریزی قبلی تل آویو برای انتقال مهاجران از بخش های مختلف اروپا به سرزمین های اشغالی صورت می گیرد و به این منظور بسته های تشویقی برای مهاجرانی که حاضر به مهاجرت به فلسطین اشغالی شوند در نظر گرفته می شود.

براساس برنامه‌ریزی به عمل آمده از سوی آژانس بین المللی جذب یهودیان اروپا به فلسطین اشغالی هم اکنون این آژانس ها به صورت گسترده تر از سابق فعالیت های خود را آغاز کرده اند و این امر از طریق دفاتر منطقه ای خود در فرانسه برای تحقق این مهم و جذب مهاجران جدید یهودی از کل اروپا انجام می گیرد.

ناظران اسرائیلی در تحلیل علت شتاب بخشیده شدن به روند جذب مهاجر یهودی از فرانسه و بخش های دیگر اروپا به فلسطین اشغالی اعلام کردند: اسرائیل هم اکنون از حادثه تروریستی حمله به فروشگاه یهودیان در پاریس که گفته گذشته صورت گرفت استفاده می‌کند تا از این طریق به یهودیان ساکن اروپا وانمود کنند هدف اصلی از این حملات خود آنها بوده اند.

از سوی دیگر دولت فرانسه روز یکشنبه متعهد به حمایت از تمام مدارس و آموزشگاه های یهودیان و کنیسه های آنها در خاک این کشور شده است و برای تحقق این مهم دولت فرانسه به نیروهای ارتش خود دستور داده است در صورت نیاز برای تحقق این امر وارد عمل شوند.

در حادثه تروریستی به گروگان گرفته شدن شماری از مشتریان یکی از رستوران های یهودیان در شهر پاریس دست کم 4 نفر کشته شدند و درپی این واقعه مانوئل فالس نخست وزیر فرانسه تاکید کرد که محل اقامت یهودیان فرانسه در داخل خود کشور فرانسه است، وی این سخنان را در پاسخ به مواضع اخیر بنیامین نتانیاهو همتای اسرائیلی خود بعد از این حادثه اعلام کرد، چرا که وی طی سخنانی به صورت خشم آلود گفته بود که سرزمین یهودیان فرانسه اسرائیل است .

روژه کوکرمان رئیس شورای نمایندگی های موسسه ها و نهادهای یهودیان فرانسه هم طی سخنانی در پایان دیدارش با رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد: دولت فرانسه متعد شده است با استفاده از نیروهای نظامی ارتش این کشور از تمام مدارس و کنیسه های یهودیان در جای جای فرانسه حمایت کند.

وی افزود که فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه به من اطمینان داده است در صورت نیاز کنیسه ها و مدارس یهودیان فرانسه از سوی نیروهای نظامی ارتش فرانسه مورد حمایت کامل قرار خواهند گرفت.

رئیس جمهوری فرانسه  دیروز میزبان شمار زیادی از نمایندگان گروه های مختلف یهودی در دفتر کارش بوده است و آنها از دولت فرانسه خواسته اند تمام تدابیر لازم را برای حمایت از آنها و مراکز یهودیان فرانسه به کار گیرد.

کوکرمان در این زمینه اعلام کرده است که با وجود تمام احترامی که برای یهودیانی که از آمادگی خود برای مهاجرت به اسرائیل خبرداده اند اما من خواستار ماندن یهودیان فرانسه در این کشور هستم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: