جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 21 دی 1393     
همدردی خاندان حریری باشارلی!/عکس

العالم: روزنامه "المستقبل" وابسته به خانواده سعد الحریری نخست وزیر سابق لبنان، عبارت Je suis Charlie (من شارلی هستم) را به نشانه همبستگی با قربانیان نشریه فرانسوی، با خط درشت و در زمینۀ سیاه رنگ در بالای صفحه نخست شماره روز جمعه خود درج کرد.

هرچند در زیر این عبارت، نامی از قربانیان وقایع جهان اسلام در عراق و سوریه و دیگر مناطق ذکر شده، حمایت این روزنامه از انتشار دهندگان کاریکاتورهای موهن به مقدسات مسلمین جای تأمل دارد.


سعد الحریری رئیس جریان المستقبل هم پس از بازنشر تصویر صفحه نخست روزنامه در صفحه شخصی خود در توییتر، تروریست ها را گروهی گمراه خواند و آنان را مورد حمله قرار داد.

این اقدام روزنامه المستقبل با واکنش های منفی زیادی از سوی خوانندگان و کاربران اینترنت مواجه شد. یک زن لبنانی در این باره در توییتر نوشت: آیا شارلی ابدو هم این تیتر را انتخاب می کند که "من با فقرا هستم" یا "من با آوارگان هستم"؟!

کاربر دیگری نوشت: آیا آنچه المستقبل در صفحه اول خود نوشته، خوشایند تمام خوانندگانش خواهد بود؟!

گفتنی است، شارلی ابدو در سال 2006 کارتون های موهن به پیامبر اکرم (ص) را که نشریه دانمارکی منتشر کرده بود، مورد بازنشر قرار داد.

در پی تیراندازی روز چهارشنبه،17 دی ماه 93، در ساختمان مجله طنز شارلی ابدو در پاریس پایتخت فرانسه، 12نفر کشته و شش نفر زخمی شدند که حال زخمی ها وخیم است. از میان قربانیان این حادثه دو نفر پلیس بودند که یکی از آنان مسلمان بود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: