جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 20 دی 1393     
بررسی لایحه هوای پاک با حضور سازمان محیط زیست و شهرداری تهران در فراکسیون محیط زیست مجلس

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ، عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس گفت :  طی هفته های آینده فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با سازمان حفاظت از محیط زیست و شهرداری تهران در خصوص راهکارهای رفع مشکل آلودگی هوای تهران جلساتی را برگزار خواهد کرد.

کمال الدین پیر موذن در گفتگو با خبرنگار  پارلمانی شهرداری نیوز، افزود :  البته دولت نیز طرحی را در غالب لایحه هوای پاک پیشنهاد داده اند که نهایی کردن آنها نیاز به نشست با دو سازمان تاثیر گذار حفاظت محیط  زیست  و شهرداری تهران دارد.

وی تصریح کرد : برخی از طرح ها و لوایح و قوانینی را دولت و همچنین نمایندگان پیشنهاد داده بودند من جمله کاهش مدت زمان معاینه فنی خودروها و همچنین  پیشنهاداتی را در خصوص کاهش تعداد خودروها تک سرنشین و لزوم استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی ارائه شده است که باید بررسی شود.

وی تاکید کرد : همچنین استفاده از بنزین استاندارد و انتقال صنایع آلاینده و مزاحم به خارج از پایتخت نیز از پیشنهادات مطرح در این خصوص بوده است.

وی تصریح کرد : البته بررسی این پیشنهادات و جلسات با دستگاههای متولی به دلیل بررسی بودجه سال 94 و لایحه خروج از رکود مطرح کمی با تاخیر خواهد بود چرا که رفع موانع تولید از مسائل مهمی است  که باید در اولویت بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود : هر چند قاطبه نمایندگان در خصوص موضوع کاهش آلودگی هوای تهران و کلان شهرها تعاملات خوبی را با دولت داشتند که امید است منتج به نتیجه شود.

پیر موذن مهمترین علت آلودگی هوا تهران را تردد بیش از حد خودروها اعلام کرد و گفت : برای بهتر شدن وضعیت هوای تهران ضمن جلوگیری از تردد خودروهای تک سرنشین باید کلیه خودروها ملزم به استفاده از  کانونتور و کاتالیست شوند.

وی گفت : در حال حاضر 80 درصد آلودگی هوای تهران مربوط به خودروهایی فاقد کاتالیست و کانونتور است که تاکنون نتوانسته اند برخورد شایسته ای با این خودروها صورت گیرد قطعا در این حوزه همکاری میان بخشی و قاطعانه دستگاههای مسئول می تواند در این راستا موثر واقع شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: