جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 17 دی 1393     
تخلفات در حریم تقاطع ها 90درصد کاهش یافته است

به گزارش شهرداری نیوز،با گذشت10 روز از اجرای طرح انضباط ترافیکی (خط سفید) در راستای عملیاتی شدن کمپین «آسمان آبی زمین پاک» در مناطق 6،8 معاون شهردار تهران از کاهش 90 درصدی تخلفات رانندگی و رعایت نظم و انضباط در معابر شهری در مناطق فوق خبر داد .

سید جعفر تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه از شهریور ماه اصلاح زیر ساخت های ترافیکی و خط کشی ها معابر شهری در مناطق 6 و 8 و بزرگراه های شهید آبشناسان ،صدر و بابایی آغاز شده است، گفت: این اقدامات برای آشنایی و رعایت بیش از پیش شهروندان صورت گرفت تا در رعایت قوانین و نظم و انضباط مشارکت کنند .

وی تصریح کرد: از ابتدای آغاز فعالیت کمپین آسمان آبی – زمین پاک تعداد بیشماری سمن و نهاد عمومی با ابراز علاقه به همکاری با ا این طرح تاکید کردند. به طور قطع الودگی هوا موضوعی است تمامی شهروندان را آزار می دهد و هر اقدامی که در راستای کاهش آلاینده ها صورت گیرد مورد اقبال شهروندان خواهد بود .

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه ترافیک و تردد خودروها و به تبع آن آلایندگی ناشی از احتراق سوخت در ساعات ترافیک بر افزایش آلاینده های هوا می افزاید، گفت : معتقدم با رعایت قوانین ترافیکی از جمله تردد بین خطوط بیش از 30 درصد از بار ترافیک در معابر شهری کاسته خواهد شد این در حالیست که شاهد کاهش آلاینده های ناشی از توقف در جای خودروها در ترافیک های سنگین نیز خواهیم بود .

وی با اشاره به بازدید میدانی اخیر خود از مناطق6 و 8 گفت :میزان مشارکت شهروندان در اجرای صحیح و رعایت نظم و انضباط ترافیکی بسیار چشمگیر بود. به طوری که بیش از 90 درصد رانندگان مقررات توقف پشت خط ایست را در حریم تقاطع ها رعایت می کنند .

به گفته تشکری هاشمی با اصلاح هندسی معابر و خط کشی ها شهروندان خود را ملزم به رعایت و توقف در حریم تعیین شده در تقاطع ها می دانند و کمتر تقاطعی دیده می شود که رانندگان با بی احتیاطی بر روی خط ایست توقف کرده باشند. در عین حال که فعالیت دروبین های ثبت تخلف نیز عملکرد رانندگان را ثبت و ضبط کرده و تخلفات اعمال قانون می شود .

تشکری هاشمی با اشاره به چالش موتورسیکلت سواران در شهر تهران گفت: طی این بازدید شاهد بودم بیش از 70 درصد موتورسیکلت سواران تخلفات عدیده ای که همیشه انجام می دادند از جمله تردد در مسیر پیاده راه ها را انجام نداده و این نشان می دهد شهروندان با اقبال خوبی با اجرای این قوانین راهنمایی و رانندگی برخورد کرده اند .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: