جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 16 دی 1393     
سه هزار دستگاه موتور برقی پیش فروش شد

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،مدیر پروژه موتور برقی از پیش فروش 3 هزار دستگاه موتور برقی خبر داد.

حسین افشین، گفت: تاکنون 3 هزار دستگاه موتور برقی توسط مردم و تعدادی از سازمان ها پیش خرید شده است. سازمان هایی که ناوگان موتوری شان را با موتورهای برقی تجهیز کرده اند در حال حاضر در حال انتخاب مدل موتورسیکلت ها هستند و واگذاری این موتورها هم در چند ماه آینده انجام می شود.

به گفته او پست جمهوری اسلامی ایران و همچنین شرکت بادپا دو سازمانی هستند که برای خرید موتورهای برقی اقدام کرده اند.

افشین در مورد قیمت موتورهای برقی وارداتی گفت: قیمت گذاری موتورهای برقی بسته به قدرت و توان آنهاست. در همه کشورهای دنیا هم همینطور است. در دنیا موتورهای برقی 500 دلاری هم به فروش می رسد اما توان آنها هم 500 وات است. این موتورهای 500 دلاری مناسب این است که مثلا فردی با آن از خانه تا مدرسه یا دانشگاه برود و قابلیت استفاده مستمر در شهر و به ویژه استفاده به عنوان ابزار کار را ندارد. علاوه بر این موتور برقی 500 واتی برای استفاده در تهران مناسب نیست و بر اساس بررسی های کارشناسی که انجام شده موتوری که کمتر از 3 هزار وات توان داشته باشد برای استفاده در تهران کشش ندارد.

مدیر پروژه موتور برقی، تاکید کرد که واگذاری موتورهای برقی در تهران یک پروژه زیست محیطی و در راستای کاهش آلودگی هوای تهران و طبق مصوبه شورای شهر تهران انجام می شود و همه موتورسازان می توانند با دریافت تاییدیه های لازم از فرصتی که برای واگذاری این موتورها به صورت اقساط بلند مدت و از طریق بانک شهر فراهم شده، اقدام کنند.

او ادامه داد: واردات و فروش موتورهای برقی در انحصار هیچ شرکت یا نمایندگی خاصی نیست و تمام واردکنندگان و تولیدکنندگان موتور می توانند در این زمینه فعالیت کنند اما تسهیلات بلند مدت تنها به موتورهایی تعلق می گیرد که تست فنی شده باشند و کیفیت و قدرت آنها برای استفاده در تهران مطابق استانداردها باشد.

افشین افزود:  توان موتورهای برقی با قیمتشان ارتباط مستقیم دارد. وقتی موتور 3000 هزار وات است قیمتش به طور میانگین جهان بین 2500 تا 3500 دلار است. به همین دلیل هم ما به موتورهایی که توان و کارایی لازم برای استفاده در تهران را ندارند تاییدیه های کارشناسی لازم را ندادیم چرا که معتقدیم برای اینکه موتورسواران  که موتورهای آلاینده بنزینی را با موتورهای پاک برقی تعویض کنند باید محصول با کیفیتی به دستشان برسد.

به گفته مدیر پروژه برقی، پیش بینی تسهیلات 7 میلیون تومانی با دوره باز پرداخت سه ساله و بدون بهره بانکی برای خریداران موتورهای برقی به این دلیل است که امکان خرید این موتورها برای گروه های کم درآمدتر جامعه به ویژه افرادی که با موتور کار می کنند فراهم شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: