جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 فروردين 1393     
مراقب آفتاب بهاری باشید

ایسنا: یک متخصص پوست با اشاره به تغییرات جوی در فصل بهار، گفت: پوستی که در زمستان از آفتاب دور بوده است، با شروع بهار خیلی زود تیره می‌شود و تغییرات رنگی در آن دیده می‌شود.

دکتر حبیب انصارین متخصص پوست، با بیان اینکه اگر ضایعات اگزمایی (نوعی بیماری پوستی) در بدن وجود داشته باشد، تغییرات فصل بهار می‌تواند باعث تشدید آن شود، گفت: حساسیت نسبت به آفتاب نیز در نواحی باز باعث ایجاد کهیر و حالت اگزمایی و گاه در زمان آفتاب تند باعث ایجاد خارش شدید در صورت، پشت دست‌ها، آرنج و ساعد می‌شود.

وی افزود: برخی بیماری‌ها هستند که در مقابل نور آفتاب خصوصا در بچه‌ها بروز می‌کند، به گونه‌ای که تاول‌های ریزی در پشت دست‌ها و صورت‌ها ایجاد می‌شود و گاهی حالتی مثل آبله مرغان به وجود می‌آید و جایش باقی می‌ماند.

این متخصص پوست همچنین به تغییرات رنگ پوست در مقابل آفتاب اشاره کرد و گفت: پوستی که در زمستان در مقابل آفتاب نبوده است، با شروع بهار خیلی زود تیره می‌شود و تغییرات رنگی در آن دیده می‌شود.

انصارین به افرادی که در مقابل آفتاب حساسیت دارند، توصیه کرد: از کرم ضد آفتاب و یا پوشش کامل استفاده کنند و از ساعت 11-10 تا 16-17 بعدازظهر زیاد مقابل آفتاب نباشند تا از کهیر و ... در امان بمانند.

وی همچنین به تشدید آلرژی چشم در بهار در بعضی افراد اشاره کرد و گفت: علائم این حساسیت، تحریک، قرمزی و برافروختگی چشم است.

انصارین ادامه داد: در قسمت ریه و حنجره هم، ضایعات آسماتیک خودش را نشان می‌دهد و مرتب کم و زیاد می‌شود تا زمانی که فرد به تغییرات محیطی عادت کند.

این متخصص پوست با اشاره به گرده‌افشانی گیاهان در بهار، تصریح کرد: گرده‌افشانی باعث می‌شود بعضی ضایعات پوستی به خصوص در افرادی که نسبت به گرده گل آلرژی دارند، افزایش یابد و گاهی متخصصان پوست متوجه می‌شوند که در بعضی افراد، کهیرها عود کند و اگر خاموش باشد، دوباره روشن می‌شود.

انصارین به کسانی که آلرژی دارند توصیه کرد تا جایی که می‌توانند از گرده گل‌ها دوری کنند و اتاق‌ها را از گرده گل پاک کنند.

وی افزود: افراد باید مراقب عوامل تشدیدکننده ضایعات پوستی باشند و اگر درمانشان را در زمستان کاهش داده‌اند، در فصل بهار آن را جدی بگیرند.

انصارین با اشاره به ژنتیک بودن بیماری‌های پوستی بهاره،‌ گفت: آفتاب بروز دهنده بیماری‌های پوستی است؛ هر چند عامل اصلی نیست.

وی همچنین به تغییرات روحی و روانی در بهار اشاره کرد و گفت: برخی افراد در بهار دچار افسردگی می‌شوند و این مشکلات روانی و عصبی به طور طبیعی روی پوست اثراتی دارد که خودش را نشان می‌دهد.

این متخصص پوست درباره مشاغلی که بیشتر تحت تاثیر بیماری‌های پوستی بهار هستند، گفت: مشاغلی مثل باغبانی، پرورش ‌دهندگان گل و گیاه که بیشتر در مقابل نور آفتاب هستند، به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوند. افراد باید از لحاظ تنفسی، چشمی و پوستی مراقبت کنند تا از افزایش ضایعات پوستی جلوگیری شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: