جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 27 دی 1397     
محمودی شاه‌نشین:
اخذ عوارض برای ورود به تونل‌های تهران مغایر با قانون تجمیع عوارض است

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، با بیان اینکه اخذ عوارض برای ورود به تونل‌های تهران در سال ۹۸ مغایر با ماده ۱۲ قانون تجمیع عوارض است یادآور شد که شهرداری باید تا قبل از بهمن ماه امسال فرآیند قانونی این اقدام را طی می‌کرد.

محمد محمودی شاه نشین در واکنش به انتشار اخبار ضد و نقیض در مورد تصمیم شهرداری برای اخذ عوارض از خودروها قبل از ورود به 5 تونل تهران، گفت: بر اساس ماده 12 قانون تجمیع عوارض برای اخذ عوارض دستورالعمل خاصی وجود دارد، کمااینکه اگر شهرداری‌ها درخواست برقراری عوارض یا فروش خدمات را داشته باشند باید قبل از بهمن ماه به تصویب شورای شهر برسد و برای تایید به وزارت کشور فرستاده شود.

تعیین عوارض برای ورود به تونل‌های تهران منوط بر تایید شورای شهر و وزارت کشور است
 
نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر مصوبه شورای شهر در مورد اخذ عوارض به تایید وزارت کشور برسد، برای سال آینده قابلیت اجرا خواهد داشت، و این در حالی است که در خصوص اخذ عوارض برای تونل‌های تهران تاکنون شورای شهر مصوبه‌ای نداشته است.
 
وی تصریح کرد: اگر فرآیند مذکور برای اخذ عوارض در خردادماه طی شود، قابلیت اجرایی ندارد و در قانون تجمیع عوارض برای تعیین عوارض هر سالی صراحت دارد که باید تا بهمن ماه سال قبل به تصویب رسیده باشد.
 
محمودی شاه‌نشین تاکید کرد: شهرداری‌ها مجاز هستند با تصویب شورای شهر و تایید وزارت کشور بر بخشی از خدمات عمومی که ارائه می‌دهند، عوارض ببندند، مشروط براینکه این نوع خدمات مشمول قانون ارزش افزوده نشود، چرا که این قانون متاخر بر تمام قوانین است و یک بندی داشته که صراحت دارد همه قوانین مخالف با آن لغو شده است و بعد از تصویب آن هم امکان ندارد بر مواردی که به ارزش افزوده تعلق می‌گیرد، عوارض ببندند.
 
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: نتیجه این است که خدماتی که مشمول مالیات مستقیم و ارزش افزوده نیستند و خدمات عمومی محسوب می‌شوند و هزینه آنها از طریق شهرداری پرداخت می‌شود، می‌توان مطابق با شرایط مندرج در ماده 12 قانون تجمیع عوارض برای آنها عوارض تعیین کرد.
 
این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: اگر شهرداری بخواهد برای این بخش عوارض تعیین کند باید امسال قبل از بهمن ماه توضیحات کافی در این زمینه را به شورای شهر ارائه دهد تا فرآیند قانونی بررسی آن طی شود.
 
مجلس تا 2 سال آینده تغییراتی در روند تعیین عوارض توسط شهرداری‌ها اعمال می‌کند
 
عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: البته با اصلاحی که توسط مجلس در قانون عوارض و درآمد پایدار شهرداری‌ها صورت بگیرد، تغییراتی در این روند ایجاد خواهد شد که این موضوع هم هنوز در کمیسیون مشترکی که بدین منظور تشکیل شده، در حال بررسی است و این امکان وجود دارد که دو سال زمان ببرد تا در صحن به تصویب برسد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: