جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 12 دی 1397     
عامل جنایت مسلحانه قصاص شد

روزنامه خراسان: دوازدهم فروردین سال ۱۳۹۳ بود که صدای وحشتناک شلیک گلوله اهالی یکی از روستا‌های بخش زاوه در استان خراسان رضوی را هراسان کرد.

وقتی اهالی به بیرون از خانه دویدند با پیکر غرق در خون مرد ۳۹ ساله‌ای روبه رو شدند که داخل کوچه افتاده بود با وجود این تلاش‌ها برای نجات این فرد که بر اثر اصابت گلوله از سلاح جنگی مجروح شده بود به نتیجه نرسید و او به دلیل عوارض ناشی از این شلیک مرگبار جان خود را از دست داد. با گزارش این حادثه دلخراش به پاسگاه انتظامی، تحقیقات گسترده‌ای با صدور دستور قضایی برای شناسایی عامل جنایت آغاز شد. بررسی‌های مقدماتی نشان می‌داد که سلیمان-س (مقتول) اختلافات شدیدی با یکی از بستگانش داشت. در تحقیقات میدانی ۱۸ پوکه و دو تیر جنگی متعلق به اسلحه کلاشینکف در محل کشف و مشخص شد که ضارب با شلیک گلوله از اسلحه کلاشینکف، مرد ۳۹ ساله را به قتل رسانده و متواری شده است.

ادامه بررسی‌های ماموران و اظهارات برخی شاهدان حاکی از آن بود که ضارب پالتوی زرد رنگ به تن داشت و سلاح را زیر پالتو مخفی کرده بود. گزارش خراسان حاکی است، ماموران انتظامی پس از بررسی‌های دقیق پلیسی به سرنخ‌هایی رسیدند که نشان می‌داد یکی از بستگان مقتول که جواد-س نام دارد در روز حادثه پالتوی زردرنگ به تن داشت به همین دلیل این جوان ۳۶ ساله با صدور دستوری از سوی قاضی پرونده، تحت تعقیب قرار گرفت تا این که وی خود را به نیرو‌های انتظامی تسلیم کرد و ضمن اعتراف به جنایت مسلحانه گفت: به دلیل اختلافات خانوادگی کینه‌ای از سلیمان به دل گرفته بودم که روز حادثه اسلحه کلاشینکف را برداشتم و در حالی که بسیار عصبانی بودم به طرف منزل آن‌ها به راه افتادم و در بین دو منزل مخفی شدم. وقتی سلیمان رسید ناگهان از فاصله حدود دو متری اسلحه را از زیر پالتو بیرون کشیدم و به طرف او شلیک کردم. گزارش خراسان حاکی است، در پی اعترافات صریح متهم، این پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و متهم پای میز محاکمه ایستاد. قضات دادگاه کیفری بعد از چندین جلسه محاکمه که با حضور وکلای مدافع و اولیای دم برگزار شد در نهایت با توجه به اسناد و مدارک انکارناپذیر و اقاریر صریح متهم، رای به قصاص نفس دادند که این رای به تایید قضات با تجربه شعبه ۲۴ دیوان عالی کشور رسید و پرونده برای اجرای حکم قصاص به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارسال شد؛ بنابراین گزارش، با فراهم شدن مقدمات اجرای حکم، محکوم این پرونده سپیده دم یک شنبه گذشته در زندان مرکزی مشهد پای چوبه دار رفت و در حالی که قضات با تجربه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بر اجرای حکم نظارت می‌کردند، محکوم مذکور که اکنون ۴۰ ساله بود به دار مجازات آویخته شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: