جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 15 دی 1393     
بازسازي 64 دستگاه اتوبوس برقي و بکارگيري آنها در آينده نزديک

به گزارش شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از بازسازی 64 دستگاه اتوبوس برقی و بکارگیری آنها در آینده نزدیک خبر داد.

تشکری هاشمی گفت: این اتوبوسهای برقی که 20 سال از عمرشان می گذرد پس از بازسازی و تامین پستهای برق و خطوط بالاسری تا پایان سال در خدمت شهروندان خواهد بود.

وی افزود : علاوه بر این ، خرید و واردکردن تعداد بیشتری از این نوع اتوبوس ها در دستور کار حمل و نقل شهرداری تهران قرار دارد.

تشکری هاشمی همچنین در خصوص بکارگیری اتوبوس های هیبریدی با اشاره به اینکه برق و سوخت فسیلی در کنار هم در این گونه اتوبوس ها به کار گرفته شده است، افزود : مشکل اصلی برای استفاده از این نوع اتوبوس ها تامین سوخت فسیلی است چرا که گازوئیل اتوبوس های هیبریدی باید استاندارد یورو 5 و گازوئیل زیر 15 ppm گوگرد داشته باشد. وی گفت: با توجه به ارتقاء کیفیت بنزین وگازوئیل تولیدی در داخل امیدواریم که این نوع سوخت به اندازه کافی تولید و در اختیار قرار گیرد تا پروژه راه اندازی اتوبوس های هیبرودی هم سریعتر اجرایی شود .

تشکری هاشمی افزود: خرید اتوبوس های هیبریدی سه کابین با ظرفیت اسمی 180 نفر و ظرفیت 300 نفر به صورت ایستاده و نشسته در دستور کار قرار دارد طوری که قرارداد خرید 20 دستگاه از این اتوبوس ها از کشور سوئیس امضا شده است .

وی گفت: یک شرکت ایرانی نمایندگی این اتوبوس را در تبریز اخذ کرده و شرکت های داخلی در حال ساخت قطعات ، اتاق و صندلی ها هستند.

تشکری هاشمی همچنین در خصوص موتورسیکلت های برقی هم گفت : حدود 3 هزار نفر برای خرید این موتورسیکلتها ثبت نام کردند و متقاضیان در قبال ارائه گواهی خرید موتورسیکلت های برقی از تسهیلات وام با سود بانکی 2 درصد تا سقف 6/5 میلیون تومان استفاده خواهند کرد.

وی سقف تسهیلات را تا 80 درصد قیمت موتورسیکلت ها عنوان کرد .

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: