جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 فروردين 1393     
آمار بازدید از شهر تهران در ایام نوروز

 
 
تهران سما: حسین زارع صفت، رئیس سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از ارائه خدمات به بیش از هشت و نیم میلیون نفر از مسافران نوروزی در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

حسین زارع صفت در خصوص آمار بازدید از شهر تهران در ایام نوروز گفت: آمار کلی در مورد اینکه چند نفر از تهران بازدید کردند وجود ندارد و آمارها بیشتر تفکیکی است که به تفکیک ایستگاه های استقبال از مبادی ورودی ، ایستگاه های اطلاع رسانی در سطح شهر است و جمع بندی کلی ما نیز به صورت نفر خدمت است و می توان گفت در جمع بیش از هشت و نیم میلیون نفر از خدمات شهرداری در ایام تعطیلات نوروز خدمات دریافت کردند.

رئیس ستاد گردشگری نوروزی شهر تهران با اشاره به اینکه در ایام نوروز در سطح شهر تهران دو دسته تور عمومی و تور مذهبی در قالب 20 مسیر گردشگری وجود داشت، گفت: گردشگری عمومی به دو شکل برگزار می شد یکی به صورت اینکه مناطق دنبال می کردند و دسته دیگر توسط آژانسها و ایستگاههای که ثبت نام صورت می گرفت.

به گفته زارع صفت در ایام نوروز بیش از 610 هزار نفر از برج میلاد بازدید کردند. جشنواره تهران قدیم درمنطقه 12 بیش از 60 هزار نفر بازدید کننده داشت و بیش از 750 هزار نفر از برنامه های دریاچه شهدای خلیج فارس و جشنواره آن ، بازدید کردند.

وی ادامه افزود: در این ایام 18 جشنواره فرامنطقه ای مانند برج میلاد ، جشنواره میدان آزادی و دریاچه شهدای خلیج فارس و 44 جشنواره منطقه ای برگزار شد.

زارع صفت با اشاره به استقبال مردم از برنامه های فضای مجازی، ساب پرتال و پرتالهای مربوط و اپلیکیشن هایی که در قالب موبایل ارائه خدمت می کرد، افزود: بیش از یک میلیون نقشه و پکیج فرهنگی در ایستگاههای استقبال و اطلاع رسانی و سازمانها و مناطق شهرداری در ایام نوروز توزیع شد 2000 میلیون قطعه تهران کارت چاپ و توزیع شد که بیش از 570 هزار نفر از خدمات تهران کارت استفاده کردند.

این مقام شهری افزود: بیش از 183 هزار نفر به ایستگاههای استقبال در مبادی ورودی شهر مراجعه کردند.در سطح شهر تهران بیش از 180 ایستگاه اطلاع رسانی دایر شده بود که بالغ بر 640 هزار نفر از این ایستگاهها خدمات دریافت کردند.

رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران در خصوص میزان استقبال مهمانان تهران از تورهای یک روزه و نیم روزه گفت : با توجه به اینکه تورهای نیم روزه ارزانتر بود و همچنین زمان کمتری داشت و بازدید کنندگان کمتر خسته می شدند، بیشتر مورد استقبال قرار گرفت.

وی گفت: در سطح شهر تهران 60 نقطه گردشگری در نظر گرفته شده بود که حضور پررنگ تر مردم را نسبت به سال گذشته داشتیم و آن نیز دو دلیل داشت یکی اینکه خود شهرداری منسجم تر عمل کرده بود و ملاحظه مناسبتهای مذهبی را به طور خاص مورد توجه قرار داده بود و مورد دیگر تجربه سال گذشته بود که شهر تهران در ایام نوروز دیدنی تر است.
 
زارع صفت در ادامه به چگونگی اسکان مهمانان اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران 10 نقطه را بعنوان کمپ اسکان و آموزش و پرورش نیز 25 محل را برای اسکان عموم مردم در نظر گرفته بود که خدمات شهرداری و بسترسازی شهرداری موجب شد که مردم از گردشگری ایام نوروز در تهران تجربه مناسبت تری داشته باشند.

رئیس سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به تاکید شهردارتهران به برنامه های گردشگری در طول سال در ادامه افزود: ما حسب تدبیر شهردار تهران که گردشگری در سایر فصول نیز مورد عنایت قرار بگیرد، بنا داریم با کمک مدریت محله و سرای محله گردشگری و با همکاری بخش خصوصی و آژانسهای فعال در این زمینه گردشگری تهران را در طول سال نیز فعال کنیم .

زارع صفت در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه  گردشگری در بعد اقتصادی چه کمکی به شهر تهران می کند؟ گفت: در حوزه اقتصاد گردشگری نقش قابل توجهی دارد به این معنا که اگر اقتصاد را به سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات تقسیم کنیم در حوزه خدمات، گردشگری سهم موثری دارد زیرا اقتصاد شهری بسیاری از کشورهای موفق از راه گردشگری تامین می شود.

وی ادامه داد: در صورتی که  به گردشگری توجه شود گردش مالی در شهر جریان پیدا می کند، ایجاد اشتغال می شود و در زمینه ایجاد درآمدهای پایدار نیز تاثیر گذار است و  در بخش زیر ساخت گردشگری مانند ساخت هتل و حمل نقل عمومی افزایش پیدا می کند . گردشگری همچنین فضای حاکم بر شهر را لطیف تر می کند و رفتار شهروندان متفاوت می شود که این تفاوت در رفتار در رونق اقتصادی بی تاثیر نخواهد بود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: