جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 14 دی 1393     
تاثیر اجرای کمپین آسمان آبی، زمین پاک 5 سال آینده مشخص می‌شود

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تاثیر ارتقای فرهنگ شهروندی در طولانی مدت است و نتایج اجرای کمپین « آسمان آبی، زمین پاک» 5 سال آینده مشخص می‌شود.

علی اکبر آقایی، با بیان این مطلب افزود: آلودگی هوا، مدیریت پسماند و ترافیک سه معضل اصلی در کلانشهرهای کشور به ویژه تهران است و از این رو انتظار می رود تا شهرداران کلانشهرها با مشارکت مردم و همراهی سازمان‌های مسئول نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در سال‌های اخیر در رفع معضلات پایتخت ادامه داد: رویکرد شهردار تهران اجرای برنامه‌های تاثیرگذار در جهت رفع مشکلات تهران است و تصور نمایندگان مجلس بر این است که کمپین« آسمان آبی، زمین پاک» نیز از جمله برنامه‌هایی است که در آینده ای نه چندان دور به تغییر سبک زندگی شهروندان منجر خواهد شد.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در حوزه کاهش ترافیک در تهران بیان کرد: مدیریت هوشمند ترافیک و استفاده از دوربین‌های کنترل و نظارت تخلفات باعث شده تا در کاهش تصادفات رانندگی در تهران تاثیر به سزایی داشته باشد.

آقایی با اشاره به برنامه‌های مدیریت پسماند در تهران نیز یادآور شد: اجرای طرح جمع آوری پسماندهای شهر تهران به صورت مکانیزه، رفع مشکل کهریزک با ایجاد تصفیه خانه، پردازش زباله‌ها و در نهایت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا از جمله اقدامات شایسته‌ای است که در سال های اخیر در تهران اجرا شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید براینکه موفقیت اجرای این طرح‌ها در تهران به مشارکت شهروندان در این زمینه وابسته است، گفت: با توجه به تغییر رویکرد شهرداری تهران از یک نهاد خدماتی به یک سازمان اجتماعی ایجاب می‌کند تا برای رفع مشکلات و معضلات تهران از مشارکت همه جانبه شهروندان استفاده کرد.

وی همچنین فرهنگ ترافیکی در تهران را یکی از مشکلات کنونی این کلانشهر دانست و یادآور شد: مدیریت شهری به خوبی به این مساله واقف است که ترافیک، سه رکن اساسی دارد که سه ضلع این مثلث شامل مهندسی ترافیک، آموزش و اجرای قانون است.

علی اکبر آقایی با اشاره به اهمیت بالای موضوع آموزش و فرهنگ سازی به عنوان دومین رأس مثلث ترافیک، توضیح داد: هر یک از نهادهای فرهنگی در این خصوص وظیفه دارند تا در حوزه مسئولیت‌های خود، آموزش اقشار مختلف جامعه را بر عهده گرفته و تلاش کنند تا این آموزش‌ها در اذهان شهروندان نهادینه شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: