جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 14 دی 1393     
لاغرها برای افزایش وزن ورزش کنند

ایسنا: یک مدرس دانشگاه سمنان گفت: افراد لاغر می​توانند با ورزش کردن وزن خود را افزایش دهند به شرط این‌که ورزش کردن آن‌ها تداوم داشته باشد.

محمدعلی سالیانه اظهار کرد: غدد درونی برخی افراد، کم​کار یا پرکار است و با توجه به این‌که ورزش باعث تعدیل برخی هورمون​های درون​ریز می​شود، باعث می​شود اگر فرد لاغر باشد، کمی شرایط او بهتر شود.

وی افزود: اگر در این راستا ورزش مقاومتی یعنی کار با وزنه انجام شود، این نوع ورزش باعث افزایش حجم تارهای عضلانی می​شود که در پی آن فرد با افزایش وزن روبه‌رو می‌شود و ما در این زمینه افزایش توده حجم بدن را مفید می​دانیم.

این مدرس رشته تربیت‌بدنی گفت: در بدن ما ژنی وجود دارد که به ما می​گوید که باید وزن ما چند کیلوگرم باشد؛ یعنی تعداد سلول​هایی که تولید می​شوند و می​میرند را تنظیم می​کند و گاهی اوقات رژیم غذایی، آب و هوا، استرس و فعالیت​های سنگین باعث تحلیل رفتن بدن ما می​شود و در این راستا با ورزش کردن می‌توانیم توده​های عضلانی​مان را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان‌کرد: از طرف دیگر با ورزش کردن یکسری مواد معدنی در استخوان​های ما بیشتر تراکم پیدا می​کند. البته تاثیر ورزش در افزایش وزن تا قبل از 35 سالگی است و بعد از این سن، خیلی تاثیر ندارد.

سالیانه عنوان کرد: به هر حال افرادی که قصد دارند از طریق ورزش وزن خود را افزایش دهند، ابتدا باید کار خود را با ورزش​های هوازی آغاز کنند تا در ابتدا قلب و ریه خود را قوی کنند و پس از سه تا چهار هفته کم​کم کار خود را با وزنه​های سبک آغاز کنند.

وی افزود: تعداد جلسات ورزش کردن می​تواند بستگی به توان فرد داشته باشد که معمولا محققان روی سه تا چهار جلسه در هفته بیشتر تاکید دارند. ورزش کردن به نوعی اشتهای این افراد را هم بیشتر می​کند و پیشنهاد می‌شود سعی کنند مواد چربی، کمتر مصرف کنند و روی به سمت مصرف مواد معدنی و ویتامین​ها در غذا، آورند. همچنین استفاده از مکمل​های غذایی پیشنهاد نمی​شود.

این مدرس دانشگاه سمنان گفت: ورزش کردن هم باعث کاهش و هم افزایش وزن می​شود. البته ورزش کردن باید مداوم باشد تا نتیجه داشته باشد و نباید به صورت مقطعی باشد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: