جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 13 دی 1393     
در 9 ماهه سال جاری تنها 40 دستگاه موتورسیکلت معاینه فنی شدند

به گزار گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی با بیان اینکه موتورسیکلت ها عامل 24 درصد آلودگی هوا و 49 درصد آلودگی صوتی هستند گفت: با وجود اینکه مراکز معاینه فنی روزانه قادر به انجام معاینه فنی 3000 دستگاه موتور سیکلت هستند اما متاسفانه در 9 ماهه سال جاری تنها 40 دستگاه موتورسیکلت به مراکز معاینه فنی پایتخت مراجعه کرده اند.

ولی آذروش با اعلام این خبر افزود: متاسفانه ساخت موتورسیکلت ها با استاندارد نیست و ما شاهد تردد موتورسیکلت هایی در شهر هستیم که از نظر ایمنی در سطح پایینی قراردارند و به دلیل پایین بودن کیفیت، میزان آلایندگی آن ها بسیاربالا است.

وی ادامه داد: تکنولوژی پایین و عدم رعایت استاندارهای جهانی موجب شده است تا میزان آلایندگی موتورسیکلت های تولید داخل، در سطح بالا باشد. براساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای شهرتهران، در بهترین حالت، موتورسیکلت هایی که از کارخانه خارج می شوند، 8 برابر یک خودروی نو آلودگی دارند و این در حالیست که هیچ ساز و کار و نظارتی برای معاینه فنی موتورسیکلت ها وجود ندارد.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو تصریح کرد: در حال حاضر 10 خط برای معاینه فنی موتورسیکلت ها وجود دارد و این مراکز در حالت عادی روزانه قادر به معاینه فنی 3 هزار دستگاه موتور سیکلت ها هستند. اما موتورسیکلت ها خود را موظف نمی دانند که به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند، از این رو در سال 92 میزان مراجعه موتورسیکلت ها به مراکز معاینه فنی تنها حدود 281 دستگاه ودر 9 ماه ابتدای سال جاری تنها تعداد 40 دستگاه به مراکز مراجعه کرده اند.

آذروش ادامه داد: با وجود اینکه بخش عمده آلودگی هوا و آلودگی صوتی تهران ناشی از تردد موتورسیکلت ها در شهر است و در قانون نیز تاکید شده که تمام وسایل نقلیه وظیفه دریافت برگه معاینه فنی هستند، ولی مالکان موتورسیکلت ها قانون را جدی نمی گیرند و بدون داشتن برگه معاینه فنی در شهر تردد می کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: