جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 7 آبان 1397     
اعمال تمهیدات ترافیکی برای بازگشت زوار اربعین

 به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز، رئیس پلیس راه گفت: باتوجه به حجم بازگشت زائران اگر ضروری شود از بعدازظهر دوشنبه، مهران به سمت ایلام را یکطرفه خواهیم کرد.

سردار محمدحسین حمیدی  با اشاره به تردد در مرز‌ها گفت: از روز شنبه با شیب ملایم بازگشت زوار به داخل کشور را شاهد هستیم، برآورد این است که نسبت به روز‌های گذشته حجم بیشتری را در ورود به داخل کشور داشته باشیم و تبعا نسبت به خروج شرایط مان خیلی پیچیده‌تر و سنگین‌تر است.
 
وی افزود: موج خروج از کشور، تقریبا فروکش کرده و نسبت به روز‌های گذشته کاملا محسوس و آشکار، تردد‌ها کمتر شده است.
 
رئیس پلیس راه کشور در رابطه با تمهیداتی که برای ورود زائران دیده شده، اشاره و بیان کرد: همکاران بنده در سه مرز زمینی یعنی شلمچه، چزابه و مهران، آماده شدند تا پذیرای حجم گسترده ورود زائران به داخل کشور باشند. طرح ترافیکی خاصی را برای برگشت زائرین پیش بینی کردند، اعمال محدودیت‌هایی را که برای خودرو‌های سنگین در معابر مختلف ضروری است، اجرا می‌کنند و یک طرفه شدن جاده مهران به سمت ایلام در دستور کار قرار گرفته است تا در زمان اوج و ضرورت این اعمال محدودیت، اجرا شود.
 
وی بیان کرد: فکر می‌کنیم که اگر ضرورت ایجاد کند از بعد از ظهر روز دوشنبه، این محور را به سمت ایلام یکطرفه خواهیم کرد و تقریبا همه اقدامات و تمهیداتی را که در حوزه پارکینگ ها، ورودی و خروجی آن ها، شهر‌های شلمچه و چزابه برای عبور و تسهیل در ورود عزیزان لازم است، پیش بینی کردیم.
 
سردار حمیدی متذکر شد: زائران خودشان هم احتیاط کنند، خستگی مفرطی که در این ایام به دلیل پیاده روی طولانی را تحت هیچ عنوان با رانندگی در جاده‌های کشور ادامه ندهند و حتما قبل از حرکت استراحت کافی کنند.
 
وی اضافه کرد: در طول مسیر در شهر‌های مختلف، هموطنان توقف گاه‌های زیادی را به صورت خودجوش ایجاد کردند که پذیرای زائرین هستند که هم به لحاظ استراحت و هم تغذیه آن‌ها پیش بینی‌های لازم شده است.
 
رئیس پلیس راه کشور خستگی و خواب آلودگی را بیشترین عامل حوادث این چند روز اخیر دانست و توصیه کرد: همراهان حتما هوشیار باشند و راننده را در طول جاده‌های کوهستانی و جاده‌های پرترددی که در این ایام وجود وجود دارد، همراهی کنند تا ان شاء الله این سفر معنوی، آورده خوبی برای همه در کشور داشته باشد.

راهپیمایی پرشور «جاماندگان» اربعین حسینی در تهران
 
راهپیمایی پرشور «جاماندگان» اربعین حسینی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مسیر میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) با حضور شهروندان برگزار می‌شود.
 
همزمان با برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در کربلای معلی، مراسم پیاده‌روی اربعین در شهر تهران برگزار می‌شود و جاماندگان از زیارت کربلا می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.
 
سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این باره گفت: راهپیمایی اربعین در تهران از میدان امام حسین (ع) آغاز می‌شود و مسیر پیاده‌روی تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) ادامه دارد و شهروندان تهرانی می‌توانند از ساعت ۶:۳۰ صبح روزسه‌شنبه ۸ آبان ماه به میدان امام حسین (ع) مراجعه کنند. این مسیر به طول تقریبی ۱۷ کیلومتر تعیین شده است و عزاداران حسینی از خیابان ۱۷ شهریور، میدان شهدا، میدان خراسان، میدان شوش، خیابان فداییان اسلام، سه‌راه ورامین و میدان شهرری می‌گذرند تا هنگام نماز ظهر و عصر به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برسند.
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری افزود: با هماهنگی‌هایی که با شرکت مترو و اتوبوس‌رانی شده است، مسیر برگشت شهروندان از شهرری رایگان خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: در مسیر پیاده‌روی از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، ده‌ها موکب در نظر گرفته شده است که در فواصل مناسب پذیرای عزاداران خواهد بود.
 
طرح راهپیمایی اربعین حسینی در شهر تهران به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، سپاه تهران بزرگ، نیروی انتظامی تهران بزرگ، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، هیئت رزمندگان اسلام، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، اورژانس تهران و شهرداری تهران برگزار می‌شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: