جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 فروردين 1393     
قیمت سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی ثابت بماند

مترو یک شنبه و چهارشنبه بیشترین مسافر را دارد

به گزارش شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با تأكيد بر اين كه افزايش قيمت سوخت می تواند بر همه نيازمندي‌هاي جامعه مؤثر باشد، گفت: افزايش نرخ سوخت به صورت مستقيم و غير مستقيم بر نرخ ارائه انواع خدمات تأثير مي‌گذارد. 

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود:‌ بايد ساز و كاري انديشيده شود تا فشار ناگهاني به مسافران و رانندگان بر اثر افزايش قيمت سوخت به حداقل میزان ممکن کاهش یابد.

وي با اشاره به اين‌كه به منظور كاهش شوك ناگهاني ناشي از افزايش نرخ سوخت به مسافران و رانندگان راهكارهايي وجود دارد، اظهار كرد: يكي از این راه حل ها صرف نظر كردن از افزايش قيمت سوخت وسايل نقليه عمومي اعم از اتوبوس و تاکسی است.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه ثابت ماندن نرخ سوخت ناوگان حمل و نقل عمومي، راهكاري است كه به استانداري تهران پيشنهاد نموده ایم، تصريح كرد: در اين صورت آثار افزايش مستقيم قيمت سوخت بر نرخ كرايه‌ها را می توان كنترل نمود.

عبور دوچرخه های ایستگاه های دوچرخه سواری از مرز 10 هزار دستگاه

معاون شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه تعداد دوچرخه‌هاي ايستگاه‌هاي دوچرخه‌ سواري سطح شهر براي اولين بار از مرز 10 هزار دستگاه فراتر رفت، اظهار كرد: یک هزار نقطه به منظور ايجاد نقاط مبدأ يا مقصد و محورهاي دوچرخه‌سواري در سطح شهر شناسايي شده‌اند.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه مترو با تدابير شهردار محترم تهران از دوران ركودی که 8 سال پيش در آن قرار داشت خارج شده، تصريح كرد: در حال حاضر مترو در قله ساخت و ساز ايستاده و ظرفيت فني و توان تخصصي مترو در اوج قرار دارد.

وي با تأكيد بر اين كه تنها مانع مترو محدوديت منابع مالی و مشكلات اخذ فاينانس است، اضافه كرد: در حال حاضر 4 دستگاه عظيم حفار تونل موسوم به TBM در تونل‌هاي مترو مشغول به كار مي‌باشند كه هر کدام روزي 20 متر تونل حفر مي‌كنند.

احداث 30 کیلومتر خط مترو اولویت اول حمل و نقل در سال 93

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه ركورد حفر تونل مترو توسط دستگاه‌ هاي TBM  33 متر در يك روز است، اظهار كرد: نيمه جنوبي خط 3 مترو از مدت ها پيش آماده بود و صرفاً منتظر ورود پله های برقي آن بوديم اما با توجه به اين كه فرآيند ورود این تجهیزات به كشورمان به زمان بيشتري نياز دارد، نسبت به افتتاح اين خط بدون پله برقي اقدام خواهيم كرد.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه اولین اولويت و مهم ترين پروژه حمل و نقلي تهران در سال 93 احداث 30 کیلومتر خطوط اولويت دار مترو است، تصريح كرد: با توجه به آلودگي هوا، مشكل ترافيك و محدوديت شبكه معابر، توسعه مترو در رأس برنامه‌هاي حمل و نقلي تهران قرار دارد.

وي با تأكيد بر اين كه براي سال 93 احداث 30 كيلومتر خط جديد مترو در دستور كار مدیریت شهری قرار دارد، اضافه كرد: اين 30 كيلومتر شامل 18 كيلومتر بخش شمالی خط 3 مترو از مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تا شهرك قائم در شرق بزرگراه ارتش و 12 كيلومتر بخش‌هايي از خط 7 مترو در محورهاي شهيد نواب صفري و شهيد چمران است.

افزایش یک میلیونی مسافران مترو با بهره برداری کامل از خط 3

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه مترو در روزهاي كاري هفته به طور متوسط 5/2 ميليون مسافر جابه جا می کند و البته ركورد سه ميليون جابه جایی نيز در برخي از روزها براي مترو به ثبت رسيده، اظهار كرد:‌ معمولاً مترو در روزهاي يك شنبه و چهارشنبه بيشترين تعداد مسافران را دارد.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه در صورت بهره‌برداري كامل از 37 كيلومتر خط 3 مترو و ايستگاه‌هاي این خط روزانه يك ميليون جابه جایی به تعداد جابه جایی های متروی تهران افزوده شود، تصريح كرد: هر گونه سرمايه گذاري در مترو صرفه‌جويي است و ظرف سه سال اين سرمايه‌گذاري از محل صرفه‌جويي در مترو باز می گردد.

وي در پايان توسعه كيفي و كمي ناوگان حمل و نقل عمومي را راهكار عبور پایتخت از بحران ترافيك دانست و خاطرنشان كرد: به اين منظور مديريت شهري توسعه حمل و نقل عمومي با كيفيت، مطمئن، پاك، در دسترس و مقرون به صرفه و اقتصادي براي شهروندان را در دستور كار خود قرار داده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: