جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 13 دی 1393     
لزوم توجه به صنعت خودرو به عنوان بستری برای توسعه و حمایت از اشتغال زایی در کشور

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر توجه ویژه دولت نسبت به موضوع اشتغال در کشور تاکید کرد و گفت : یکی از حوزه های پایدار در اشتغال صنعت خودرو است و از آنجا که صنعت خودرو جزء خواسته ها و مطالبات بالا در حوزه مصرف جامعه بوده و روز به روز در حال گسترش است بستر بسیار مناسبی است که می توان توسعه اشتغال را در این صنعت به شکل بسیار مناسبی پیش بینی نمود.

غلام محمد زارعی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به اینکه امروز اشتغال از دغدغه های اساسی مردم ، مسئولین و در راس آنها مقام معظم رهبری است ، تصریح کرد : در صورتی که اشتغال در حوزه اشتغال دولتی تعریف شود به جهت محدودیت های اعتباری و افزایش هزینه های جاری و بزرگ شدن دولت در مقایسه با سایر کشورهای دنیا ، طبیعی است که در حوزه دستگاه های اداری و دولتی نمی توان این موضوع را حل کرد .

وی افزود : طرح اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخل و همچنین اشتغال از مسائل مورد تاکید مقام معظم رهبری است که باید مورد توجه ویژه مسئولین قرار گیرد.

گفت : موضوع اشتغال باید در حوزه های تولیدی و اقتصادی و سرمایه گذاری رخ دهد و بستر آن قطعا در این بخش ها وجود دارد در حال حاضر به لحاظ وضعیت سوق الجیشی  و اقتصادی شرایط بسیار خوب و منحصر به فردی در کشور وجود دارد و ظرفیت های بالقوه فراوانی در داخل برای ایجاد اشتغال فراهم است به همین جهت باید در راستای توجه به صنعت داخل و تقویت صنعت و تولید داخلی مساله اشتغال را حل نمود.

نماینده بویر احمد و دنا در خانه ملت تاکید کرد : طبیعی است برای توسعه اشتغال دو راهکار باید به شدت مورد توجه قرار گیرد حمایت بی چون و چرا و همه جانبه بخش های مختلف اجرایی ، نظارتی و حاکمیتی از صنعت خودرو که البته صنعت خودرو برای کسب این حمایت باید به سمت کیفی سازی ، بهبود محصولات و ارائه خدمات پس از فروش مناسب توجه کند تا بتواند جایگزین همه گزینه های قبلی خودرو در کشور قرار گیرد.

زارعی افزود : حمایت از تولید به معنی سیاست های مشترک ، هم افزا و واحد در راستای حمایت از تولید داخلی خصوصا صنعت خودرو است که به لحاظ شرایطی که کشور وجود دارد می توانیم به عنوان پایلوتی از تولید خودرو در دنیا مطرح گردیم و بازارهای اطراف نیز  می توانند برای فروش محصولات خودرویی بازارهای مناسبی  برای کشور باشند به همین جهت این ضرورت بیشتر وجود داشته چرا که علاوه بر تامین نیاز داخل می توان حوزه صادرات را نیز توسعه داد.

وی گفت : موضوع دیگری که در این راستا باید علاوه بر حمایت از تولید دیده شود ، موضوع سرمایه گذاری از صنعت خصوصا صنعت خودرو است  زیرا که این مساله ضمن اینکه می تواند اقتصاد  مقاومتی را با اتکا به داشته و منابع داخلی و پرهیزاز وارداتی عملیاتی و تقویت نماید می تواند اشتغال ایجاد نموده و صنعت خودرو کشور را در اقصی نقاط جهان معرفی نماید.

وی با اشاره به حمایت های صورت گرفته دولت از تولید و صنعت داخل تصرح کرد :  البته امروز بیش از گذشته نگاهها به سمت تولید داخل و صنعت خودرو متمرکز شده است منتهی به لحاظ شرایط اقتصادی و کمبود منابع و از طرفی هم سختی مدیریت منابع در شرایط موجود ، شاید به آن سطح و تراز مورد دلخواه در حوزه حمایت از صنعت نرسیده باشیم  .

وی خاطر نشان کرد :  به نظر می رسد امروز نگاهها به سمت حمایت از صنایع داخلی متمرکز شده است




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: