جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 مهر 1397     
پراید، 206 و 405 خودروهایی با بیشترین مراجعه به مراکز معاینه فنی/راه اندازی 5 خط معاینه فنی جدید

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز، مدیرعامل ستاد مراکز معاینه شهر تهران از اجرای سراسری و ۲۴ ساعته طرح کاهش در تهران خبر داد و گفت: پراید، پژو 206 و پژو 405 یشترین مراجعه به مراکز معاینه فنی را داشته اند و پیکان، نیسان، وانت مزدا و خودروی آر.دی بیشترین میزان آلایندگی را ثبت کرده اند.
 
 
نواب حسینی‌منش در نشست خبری اجرای فاز دوم طرح کاهش، گفت: مرحله اول طرح کاهش آبان‌ماه سال ۱۳۹۵ تنها در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد اجرایی شد و مرحله‌ دوم این طرح از اول آبان‌ماه در کل شهر تهران و به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته اجرایی می‌شود.
 
 
وی با بیان این‌که هدف اصلی اجرای این طرح ممنوعیت تردد خودروهای آلاینده است، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۷اخذ معاینه فنی برتر را در سطح شهر تهران اعمال کردیم و اکنون بالغ بر 369 هزار خودرو، یعنی 35 درصد خودروهای مراجعه‌کننده تهران معاینه فنی برتر دریافت کرده‌اند.
 
 
وی با اشاره به راه اندازی نرم افزار نوبت‌دهی اینترنتی معاینه فنی و دو شیفته بودن مراکز تصریح کرد: امکان افزایش ظرفیت به صورت سه شیفته فراهم شده است و هفته آینده نیز دو مرکز معاینه فنی جدید در چیتگر و شهرری افتتاح می‌شود. همچنین پنج خط معاینه فنی سیار نیز به ناوگان اضافه خواهد شد.
 
 
مدیرعامل ستاد معاینه فنی ادامه داد: سازمان استاندارد تهران به ۳۲ وزارتخانه و دستگاه اجرایی ابلاغ کرده است که به پیمانکاران‌ خود که خودروهایشان فاقد معاینه فنی است، پرداختی نداشته باشند و در حاضر انجام معاینه فنی سیار و کنار جاده‌ای نیز در دستور کار است و به صورت رندوم از خودروها تست آلایندگی می‌گیرند.
 
 
وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۵۳۶ خودروی دیزلی که مورد معاینه قرار گرفته‌اند ۴۶۷ دستگاه دارای معاینه فنی بودند و مابقی فاقد معاینه فنی بوده اند. ۱۱۳ دستگاه اتوبوس نیز علی رغم داشتن معاینه فنی، حدود مجاز آلایندگی را پاس نکردند و به تعمیرگاه اعزام شدند.
 
 
حسینی منش با بیان این که در مرحله‌ اول طرح کاهش یک میلیون و ۷۰ هزار خودرو توانستند معاینه فنی بگیرند، اظهار کرد: بیشترین خودروهایی آلاینده به ترتیب پراید، ۲۰۶ و ۴۰۵ بودند و براساس سال تولید نیز به ترتیب خودروهای پیکان، نیسان و در مراحل بعدی وانت مزدا و خودروی آر.دی که سال تولیدشان بالاتر از سال ۱۳۸۴ است، بیشترین میزان میزان آلایندگی را داشتند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: