جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 13 دی 1393     
بوستان ولایت به فضایی تفریحی، سرگرمی و پژوهشی تبدیل می شود

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 19 تهران با بیان اینکه هم اکنون چندین مشاور روی فاز دوم بوستان ولایت کار می کنند، گفت: امیدواریم این طرح تا پایان سال نهایی شده و سال آینده به تصویب شورای شهر تهران برسد تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.

رضا نثاری، با اعلام این مطلب اظهار کرد: بوستان ولایت یک فضای بسیار مناسب برای درآمدزایی است اما رویکرد شهردار تهران این نیست که این مکان را به مکانی درآمدزا تبدیل کند، بلکه قرار است فضای بوستان ولایت به فضایی تفریحی، سرگرمی و پژوهشی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه نیاز است که بوستان ولایت با یک سعه صدر و دید باز طراحی شود، افزود: زمانی که مقام معظم رهبری از این فضا دیدن کردند، مدنظرشان این بود که این محوطه به فضای سبز، تفریحی، سرگرمی و پژوهشی تبدیل شود. بر همین اساس در فاز اول حدود 70 هکتار از پادگان قلعه مرغی به فضای سبز تبدیل شد.

نثاری با اشاره به اینکه چند فاز برای این فضای 300 هکتاری پیش بینی شده است، اضافه کرد: هم اکنون چند مشاور، بر روی فاز دوم که حدود 220 هکتار است کار می کنند تا یک طرح پخته و منسجم تحویل شهرداری تهران شده و برای تصویب به شورای شهر ارائه شود.

وی ضمن تکذیب برخی شایعات مبنی بر اسکان 53 هزار نفر در این محدوده و تجاری-اداری شدن این فضا تصریح کرد: بخشی از فضای پادگان قلعه مرغی در اختیار هواناجا قرار دارد. ضمن اینکه هم اکنون مشاوران معاونت شهرسازی و معماری در حال طراحی لازم برای این مجموعه هستند.

نثاری یادآور شد: به طور حتم این فضا به فضایی تفریحی، سرگرمی، پژوهشی ، نمایشگاهی ،موزه و ... تبدیل خواهد شد. با این حال از لحاظ علم مدیریت شهری، یک فضای 300 هکتاری نیاز به یک خواب اجتماعی دارد. به عبارتی برای تامین امنیت در زمان های خلوت نیاز است که تردد حداقلی را در این فضا داشته باشیم.

شهردار منطقه 19 در ادامه با بیان اینکه در فاز اول، فضای سبز در بوستان ولایت اجرایی شد، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری فاز دوم این طرح به صورت گردشی، تفریحی و پژوهشی تعریف می شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال مشاوران طرح نهایی را به شهرداری تحویل دهند تا سال آینده در شورای شهر به تصویب برسد و مراحل اجرایی آن آغاز شود.

 

  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: