جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 5 مهر 1397     
آخرین خبر از شناورسازی ساعات کاری ادارات

 

 

 

خبرگزاری ایسنا: دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا ضمن قدردانی از وزارت نفت برای توزیع سوخت دیزل یورو ۴، نسبت به عدم اجرای طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین) در این وزارت خانه انتقاد کرد و از ارسال مصوبه کارگروه ملی آلودگی هوا در مورد شناور سازی ساعات کاری به هیات وزیران خبر داد.

وحید حسینی دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا در آخرین جلسه این کارگروه که عصر روز گذشته با موضوع سوخت، در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد اظهار کرد: مدت‌ها بود که گلوگاه آلودگی دیزل، گوگرد بود و به همین دلیل نمی‌توانستیم استاندارد خودرو‌های سنگین را نیز ارتقاء بدهیم. خوشبختانه با تامین بخشی از دیزل یورو ۴ مورد نیاز از ابتدای سال ۹۶ توانستیم موضوع نسبت فیلتر دوده، تولید خودرو‌های یورو ۴ بعلاوه فیلتر دوده و خودرو‌های با استاندارد یورو ۵ را اجباری کنیم.

وی با اشاره به نمونه برداری‌های مشترک بین سازمان محیط زیست و وزارت نفت، از سوخت گازوئیل توزیعی در کشور گفت: خواسته سازمان محیط زیست آن است که نظمی وجود داشته باشد که اگر یورو ۴ در کل کشور توزیع نمی‌شود حداقل در ۲۰۰ جایگاه مقرر که فهرست آن توسط وزارت نفت اعلام شده به شکل پایدار و قابل پایش صورت گیرد.

دبیر کار گروه ملی کاهش آلودگی هوا با اشاره به اثر گذاری کیفیت سوخت دیزل یورو ۴ در کاهش دی‌اکسید گوگرد هوای تهران اظهار کرد: تا سال ۹۰ میزان گوگرد در سوخت دیزل تهران ۸ هزار پی پی ام گزارش شده بود و غلظت متوسط سالانه دی اکسید گوگرد هوا به ۳۵ ppb می‌رسید. خوشبختانه در سال جاری به ۷ ppb کاهش یافته است از این جهت باید از وزارت نفت قدردانی کنیم، چون کاهش گوگرد باعث کنترل باران اسیدی، دی‌اکسید گوگرد و سولفات در هوای تهران می‌شود.

حسینی تاکید کرد: دقت داشته باشیم که اگر گوگرد گازوئیل بالا باشد صرفا به این معنا نیست که هوا آلوده‌تر می‌شود بلکه علاوه بر آلودگی هوا فیلتر دوده خودرو‌های سنگین نیز از بین می‌رود؛ بنابراین پایداری تامین سوخت دیزل یورو ۴ با استاندارد ۵۰ ppm خواسته سازمان محیط زیست است تا از این طریق فیلتر‌های دوده نیز آسیبی نبیند.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با انتقاد از وزارت نفت در اجرای طرح کهاب اظهار کرد: طرح کهاب از دوره‌ی دولت آقای خاتمی مطرح شده، اما هنوز به طور کامل اجرا نشده است. بخارات بنزین حداقل در شهر تهران مساله جدی آلایندگی است و باعث ایجاد ازن نیز می‌شود.

وی اظهار کرد: محاسبات نشان می‌دهد که در روز‌های گرم تابستانی حدود ۵۰ هزار لیتر تبخیر بنزین در تهران صورت می‌گیرد که عدد قابل ملاحظه‌ای است؛ بنابراین طرح کهاب اجرا نشده و همه می‌دانیم که تبخیر سوخت به شدت تاثیر منفی بر سلامت انسان دارد.

دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا در ادامه این جلسه که به بحث بسته مدیریت تقاضای سفر اختصاص داشت اظهار کرد: مطابق مصوبه سال ۹۵ دولت، تدوین بسته مدیریت تقاضای سفر به نحوی که باعث کاهش آلودگی هوا بشود بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست گذاشته شده است تا با همکاری بقیه دستگاه‌های ذینفع این کار را انجام دهد.

حسینی با اشاره به برگزاری جلسات تخصصی مربوط به تدوین بسته مدیریت تقاضای سفر با حضور نمایندگان وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، وزارت صنعت و اتحادیه‌ها در کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: پیشنهاد اولیه برای این موضوع حاضر شده که بخشی از تصمیم گیری‌های نهایی به جلسه بعد موکول می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد:‌طرح شناور سازی ساعات کاری ادارات در شش ماهه دوم سال بین ساعات ۷ تا ۹ صبح به طوری که مجموع ساعات کاری هفتگی مطابق قانون تغییری نکند و نظم حضور کارکنان تضمین شود، به همراه گزارش توجیهی به عنوان مصوبه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا به هیات وزیران ارسال می‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: