جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 10 دی 1393     
کاخ ملکه روی نگین انگشتر /تصاویر

سوان بیشاکی (Sevan Bicakci) جواهرساز ترک عاشق قصه و ادبیات ملل مختلف است و این بار از هنر مینیاتور و داستان‌های هزار و یک‌شب در مجموعه جدید خود الهام گرفته است. شهزراد ملکه افسانه‌ای پارسی است که به دلیل قدرت قصه‌گویی خود بسیار مشهور است و شهریار پادشاه خونخوار را در طول هزار و یک‌شب با داستان‌های خود سرگرم می‌کند و در نهایت او را شیفته خود می‌کند.
 
این داستان‌ها قرن‌هاست که خوانندگان را شیفته و مجذوب خود کرده است ، اما این بار سوان بیشاکی استاد قصه‌گویی در جواهرات، این ملکه پارسی را بر روی انگشتر قرار داده است.   
 
او با استفاده از دو تکنیک جواهرسازی ترکی یعنی کنده‌کاری و میکروموزاییک (micro-mosaic) به زیبایی کاخ ملکه را در زیر کهربای آبی قرار داده است.کهربای آبی در ترکیب با فیروزه، الماس، نقره سیاه و الماس شکوهی چند برابر پیدا کرده است.  
 
سوان بیشاکی که همیشه در رابطه با تکنیک‌های ایجاد جواهرات منحصر به‌فرد خود فردی کم‌حرف و رازدار است و حتی به  سردبیر مجله جواهرات اجازه نداد  از کارگاه او عکس یا فیلم تهیه کند، در توصیف این مجموعه گفته است: «ملاقات امپراتوری روم شرقی با آلیس در سرزمین عجایب ».
 
جواهرات او به شدت تحت‌تاثیر فرهنگ و تاریخ سرزمین مادری او ترکیه است. این شاهکارهای هنری کاملا منحصر به‌فرد بوده و شبیه جواهرات موزه‌ای یا جواهرات امروزی نیست. گنبد چشمگیر مسجد ایاصوفیه در بسیاری از کارهای او دیده می‌شود. طبیعت  و آنچه در آن است یکی دیگر از منابع الهام همیشگی بیشاکی است که در این مجموعه و به‌ویژه در انگشتر « ladybird» آن را به زیبایی با یاقوت دودی تصویر کرده است.  
 
برای کسانی که گریزگرایی و آسمان آبی‌روشن را ترجیح می‌دهند، انگشتر زمرد کبوترنشان- نماد صلح و آزادی- واقعا جذاب و دیدنی خواهد بود. شاهکارهای بیشاکی از ترکیه تا لندن و از توکیو تا نیویورک طرفداران خاص خود را دارد.











منبع: مدآنلاین




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: