جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 شهريور 1397     
اثر داروی بیهوشی بر روی گیاهان!

محققان دریافتند که داروهای بیهوشی علاوه بر انسان و حیوانات بر روی گیاهان نیز تاثیر می‌گذارند.

 

 خبرگزاری فارس: محققان با آزمایش انواعی از دارو‌های بیهوشی بر روی برخی گیاهان گوشت‌خوار و گل قهر و آشتی، دریافتند که این گیاهان نیز همانند انسان و حیوانات، تحت تاثیر این دارو‌ها قرار می‌گیرند.

براساس گزارش «ساینس آلرت»، «کلود برنارد» یک فیزیولوژیست فرانسوی نتیجه گرفت که میان گیاهان و جانوران، اشتراکی از نوع ماهیت بیولوژیکی وجود دارد که در حضور داروی بیهوشی مختل می‌شود.

محققان ژاپنی و اروپایی در مطالعه‌ای جدید تعدادی از گیاهانی که پدیده واکنش سریع گیاهی در آن‌ها دیده می‌شد را در معرض برخی انواع داروی بیهوشی قرار دادند تا تاثیر این ترکیبات شیمیایی را روی آن‌ها بسنجند.

در حالت طبیعی، هنگامی که گل قهر و آشتی یا گیاه حساس را لمس می‌کنیم برگ‌های آن به سرعت بسته می‌شوند، اما در آزمایش‌های انجام شده، این گیاه پس از آغشته شدن برگ‌هایش به دی اتیل اتر، قدرت واکنشی خود را از دست داد و کاملا بدون حرکت شد.

طبق گزارش «گجت‌نیوز»، همچنین محققان تصور می‌کنند که با توجه به بروز واکنش مشابه در گیاهان و جانوران نسبت به این ترکیبات شیمیایی، شاید بتوان گیاهان را به عنوان مدلی برای انجام تحقیقات بیشتر درباره اثرات دارو‌های بیهوشی روی انسان مورد استفاده قرار داد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: