جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 شهريور 1397     
روز‌های روبان و قیچی

 

 

صبح نو : سفر‌های استانی مسوولان مختلف و اعضای هیات دولت اگر چه برای استان‌های میزبان تا حدی هزینه‌زاست، اما حضور آن‌ها در استان‌های مختلف هم باعث دلگرمی اهالی آن‌جا شده و هم گره‌گشای افتتاح پروژه‌هایی‌است که سال‌هاست منتظر بودجه یا قیچی مانده‌اند. از آغاز هفته دولت تاکنون؛ وزرای دولت مهمان استان‌های مختلف بودند و این بازدید‌ها همچنان ادامه دارد. این بازدید‌ها ضمن افتتاح پروژه‌های مختلف، جلسات، برنامه‌های کاری و بازدید‌ها برقرار شود.

آغاز سفر‌ها با سفر آقای اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری به استان همدان شروع شد. جهانگیری در این سفر به صعنت گردشگری این استان پرداخت و اعلام کرد که اقتصاد دنیا تا سال‌۲۰۲۰ در اختیار گردشگری است به‌همین دلیل سهم کشور‌های در حال توسعه مانند ایران به میزان زیادی افزایش پیدا می‌کند.

وزیر ورزش در میان مردم بوشهر 
قابلیت‌های بندری و ساحلی استان بوشهر و همجواری با خلیج‌فارس شرایط خوبی برای درآمدزایی، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی کل کشور ایجاد کرده است که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد. خلیج‌فارس سرشار از ظرفیت‌ها و فرصت‌های ممتازی است که هم‌جواری با تنها چند کیلومتر آن برای بسیاری از کشور‌ها یک آرزو است، ولی استان بوشهر به‌تن‌هایی ۹۰۰‌کیلومتر مرز با این خلیج بی‌نظیر دارد. ظرفیت‌هایی که می‌تواند با مدیریت صحیح موجب توسعه در ابعاد مختلف اقتصادی شود. در همان روز‌های ابتدایی هفته دولت بود که آقای مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش دولت دوازدهم به این استان سفر کرد. سفر‌های استانی مسوولان اگر چه برای شهرستان‌های میزبان تا حدی هزینه‌زاست، اما حضور مسوولان در استان‌های مختلف به‌ویژه استان‌های دورتر از مرکز باعث دلگرمی اهالی آن‌جا شده و گره‌گشای افتتاح پروژه‌هایی‌است که سال‌هاست منتظر بودجه مانده‌اند. سلطانی‌فر نیز در استان بوشهر به همین مسأله پرداخت. وزیر ورزش در بدو ورود به این استان گفت: بسیاری از پروژه‌هایی که در سال‌های گذشته نیمه‌کاره مانده بودند در اولویت تکمیل قرارگرفته و امسال نیز ۲۵۰‌طرح نیمه‌کاره با اعتبار ۲۰۰‌میلیارد تومان در حوزه‌های ورزش قهرمانی، ورزش همگانی و حوزه جوانان افتتاح می‌شود. به گفته سلطانی‌فر برخی از این پروژه‌ها بیش از ۱۵‌سال است که نیمه‌تمام مانده‌اند. این وزیر دولت به مردم استان بوشهر قول افزایش وام ازدواج جوانان را نیز داد و از آن‌ها خواست که نگران تحریم‌های دشمن نباشند.

سمنان میزان وزرای علوم و آموزش‌و‌پرورش
تنها چند روز پس از شروع هفته دولت آقای دکتر منصور غلامی، وزیر علوم به استان سمنان سفر کرد، غلامی در بدو ورود به این استان دانشکده عمران و ریاضیات، آمار و کامپیوتر دانشگاه سمنان را افتتاح کرد و در همان‌جا اعلام کرد که ۸۸‌پروژه دانشگاهی دیگر در کشور افتتاح خواهد شد که مجموعاً این پروژه‌ها ۱۶۳هزار مترمربع به فضا‌های آموزشی و تحقیقاتی کشور اضافه می‌کنند.
چند روز پس از آن نیز، آقای سید‌محمد بطحایی، وزیر آموزش‌و‌پروزش به این استان سفر کرده و در شهرستان‌های گرمسار و آرادان دو طرح فضای آموزشی را بهره‌برداری کرد. وزیر آموزش‌و‌پرورش ابتدا در بخش ایوانکی شهرستان گرمسار، مرکز آموزشی ۹‌کلاسه بنت‌الهدی را در سه هزار و ۵۵۰‌مترمربع مساحت با یک هزار و ۹۹۰‌مترمربع زیربنا و ۲۰‌میلیارد و ۴۰۰‌میلیون ریال هزینه ساخت، افتتاح کرد. گفتنی است ۱۲۰ هزار دانش‌آموز و ۸۰۰۰‌معلم و دبیر در یک هزار مدرسه استان سمنان سال تحصیلی ۹۷-۹۸ را آغاز می‌کنند.

سفر وزیر نیرو به کردستان و گیلان
آقای رضا اردکانیان، وزیر نیرو و آقای حسام‌الدین آشنا، مشاور رییس‌جمهوری به همراه معاونین خود به استان کردستان سفر کردند. در سفر اردکانیان، ۱۱‌پروژه در حوزه توزیع برق با اعتبار ۳۳۹‌میلیارد و ۸۴۵‌میلیون ریال در کردستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید. اردکانیان در حوزه‌های انتقال برق هم پنج پروژه با اعتبار ۸۱‌میلیارد و ۱۲۰‌میلیون ریال افتتاح کرد که از آن جمله می‌توان به پروژه‌های توسعه و افزایش ظرفیت پست ۲۰/۶۳ کیلو ولت ناظم‌آباد و توسعه پست ۲۰/۶۳ کیلوولت مریوان اشاره کرد ضمن اینکه پروژه‌های پست ۲۳۰‌کامیاران و سیم‌کشی دو مدار خط ۶۳‌مریوان نیز در این سفر کلنگ‌زنی شد. گفتنی است ۳۳‌سد در این استان موجود است که از این تعداد ۱۲‌سد در حال بهره‌برداری، ۱۰‌سد در دست اجرا و ۱۲‌مورد نیز مطالعاتی است. اردکانیان همچنین به استان گیلان سفر کرده و ضمن دیدار با مردم و مسوولان مختلف این استان به افتتاح و بهره‌برداری چند پروژه در این ستان پرداخت.

وزیر بهداشت به خراسان‌جنوبی و آذربایجان‌غربی رفت
سفر‌های آقای دکتر سید قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت دولت روحانی همیشه با حاشیه‌های زیادی همراه بوده است. اگرچه اظهارنظر‌های عجیب این وزیر همواره سوژه رسانه‌ها می‌شود، اما همین اندازه ارتباط گرفتن با مردم جامعه نیز جای تقدیر و ستایش دارد. هاشمی در سفر به خراسان جنوبی، درشهرستان قائن به افتتاح کلینیک تخصصی بیمارستان، مرکز غربالگری سرطان، مرکز جامع تصویربرداری بیمارستان با مجهز شدن به سی‌تی‌اسکن جدید پرداخته و عملیات اجرایی دومین بیمارستان این به شهرستان را برنامه‌ریزی کردند. پس از آن نیز وزیر بهداشت شهرستان نیشابور رفته و در حاشیه مراسم افتتاح اورژانس هوایی و دانشکده پرستاری پردیس دانشکده پزشکی نیشابور از مردم خواست تا شرایط فعلی را تحمل کنند چرا که وضع موجود نتیجه رأی خودشان است. وزیر بهداشت گفته بود: «فعلا مدیریت همین است، شما مردم رأی داده‌اید، پس بی‌خود اعصاب، روح و روان همدیگر را آزار ندهیم.» قاضی‌زاده‌هاشمی پیش از این ۶ سفر دیگر به خراسان‌جنوبی داشته است که در این مدت طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی زیادی به بهره‌برداری رسیده یا اعتبار مورد نیاز برخی طرح‌ها تأمین شده است. وزیر بهداشت بعد از آن به استان آذربایجان غربی سفر کرده و ضمن بازدید از بیمارستان‌ها، پروژه‌های بهداشتی و درمانی مختلفی را کلنگ‌زنی و افتتاح کرد.

افتتاح هفت هزار واحد مسکونی در کرمانشاه
در همین روز‌های اخیر آقای عبدالرضا رحمانی‌فضلی نیز به کرمانشاه رفته و هفت هزارمین واحد مسکونی روستایی بازسازی‌شده در ثلاث‌باباجان را افتتاح کرد. رحمانی فضلی با اشاربه به این هفت هزار واحد مسکونی ساخته شده می‌گوید: در فضای بحرانی و هیجانی اوایل زلزله سال گذشته دستگاه‌های خدمت‌رسان کار بسیار بزرگی انجام دادند.

سایر وزرا به سایر استا‌ن‌ها سفر 
در ادامه سفر‌های استانی دولت دوازدهم آقای محمدجواد آذری‌جهرمی نیز به استان آذربایجان‌غربی سفر کرده و عملیات اجرایی توسعه خدمات پهن باند موبایل برای ۶۰۰روستا و نیز تکمیل پوشش جاده‌ای برای ۲۰۰‌کیلومتر از جاده‌های کوهستانی فاقد پوشش با سرمایه‌گذاری ۱۵۴‌میلیارد تومان آغاز خواهد شد. همچنین وزیر ارشاد نیز در روز‌های اخیر به استان ایلام سفر کردند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: