جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 20 شهريور 1397     
شهردار تهران در آئین اهتزاز پرچم هزار متری «یا حسین (ع)»:
امام حسین (ع) آموزگار آزادگی و دفاع از حق است

به گزارش اخبار تهرانی نیوز، شهردار تهران گفت: امام حسین (ع) به جامعه بشری یاد داد انسان ها با گذشت از خود، ارزش شان حتی پس از سپری شدن قرن ها حفظ می شود.

سید محمدعلی افشانی در آئین اهتزاز پرچم هزارمتری «یا حسین (ع)» که عصر امروز بر فراز مرتفع ترین برج پرچم خاورمیانه، در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برگزار شد، افزود: مقتدای شهدای ما نیز امام حسین (ع) بود و ما وامدار شهیدان هستیم چراکه شرایط آرام امروز جامعه حاصل از خودگذشتگی آن ها است.
 
وی با بیان اینکه هر زمان که جامعه به بن بست برسد شهدا با از خودگذشتگی و بذل جان خود راه را به جامعه نشان می دهند، گفت: آن ها به ما می آموزند که در عصر نتوانستن ها هم می توانیم از حق خود دفاع کنیم.
 
شهردار تهران تاکید کرد: در فرهنگ عمیق ما شهادت از لحظه ورود به پهنه حق و باطل اتفاق می افتد، نه لحظه ای که شهید جان می دهد. به همین دلیل امام حسین (ع) از زمانی که به بیعت با یزید در مدینه «نه» گفت شهید محسوب می شود.
 
افشانی گفت: یزید در حکومت 4 ساله خود سه حادثه آفرید که به گفته کارشناسان هر کدام از آن ها می توانستند یک دودمان را نابود کنند. ابتدا حادثه کربلا بعد از آن فاجعه غارت مدینه و در نهایت به منجنیق بستن کعبه در دوران یزید اتفاق افتادند.
 
شهردار تهران در ادامه تصریح کرد: امام حسین (ع) با شهادت خود درس هایی به ما آموخت که یکی از آن ها آزادگی است چنان چه آن امام در روز عاشورا به دشمنان گفت «اگر دین ندارید آزاده باشید». درس دوم امام نیز ذلت ناپذیری و درس سوم ایستادن در برابر زورگو و دفاع از حق است.
 
در این مراسم سید محمد حسین حجازی، مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد طی سخنانی کوتاه گفت: پرچمی که امروز برافراشته شد سومین پرچم مرتفع در جهان است که امروز در آغازین روزهای عزای امام حسین (ع) به اهتزاز درآمد.ارتفاع میله این پرچم 152 متر و ارتفاع آن از سطح دریا 1500 متر است. مساحت این پرچم هم 1024 متر مربع است.
 
همچنین در این مراسم از تعدادی از پیرغلامان اباعبدالله الحسین و برگزار کنندگان هیئت های مذهبی قدردانی و از کتاب های «یک ماه خون گرفته»، «کربلا زمزمه سی» و «دموع و دماء» رونمایی شد.
 
در مراسم عصر امروز علاوه بر شهردار تهران، راجح صابر عبود الموسوي سفیر عراق در ایران، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران حضور داشتند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: