جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 10 دی 1393     
سفر کربلا ریلی می‌شود

ایسنا: جبر الزبیدی وزیر حمل و نقل عراق که برای چند دور مذاکرات فشرده با همتایان ایرانی خود به کشورمان سفر کرده در دیدار با وزیر راه و شهرسازی ایران ابراز امیدواری کرد شرایط لازم برای اتصال ریلی دو کشور فراهم شود.

این مسیر که بنا است از مرز شلمچه ایران به راه‌آهن بصره متصل شود از طریق شبکه سراسری ریل عراق می تواند این مسیر را به کربلا، نجف، بغداد و مسیرهای شمالی کشور عراق متصل کند. طبق اعلام آخوندی برای فراهم آمدن این اتصال تنها به ساخت 32 کیلومتر راه ریلی جدید احتیاج است که راه‌آهن سراسری عراق در بصره را به مرز ایران متصل می کند.

با توجه به طرح های گسترده ایران برای اتصال بین المللی خطوط ریلی فعال در کشور و همچنین طرح بزرگ راه‌آهن شرق به غرب می توان اتصال به عراق را یکی از اصلی ترین مسیرهایی دانست که امکان وصل شدن کشور به همسایگان بزرگ و مهم منطقه‌ای خود را به وجود می‌آورد.

با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها علاقه مقامات دو کشور و البته پر تردد بودن این مسیر به دلیل ورود میلیونی زائران ایرانی به کشور عراق انتظار می رود در آینده نزدیک این اتصال ریلی مهم محقق شده و عراق به عنوان شمشین کشور همسایه ایران که با کشورمان اتصال ریلی دارد شناخته شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: