جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 10 دی 1393     
با وضعیت موجودآلودگی هوا 17 هزار خودرو فرسوده در شهر تهران جولان می دهند

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ،مهندس میثم مظفر مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت:در شهر تهران نزدیک به 17 هزار تاکسی فرسوده است که بیش از  10 سال ،از عمر مفید آنها گذشته است.

مهندس مظفر در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود :بحث آلودگی هوا یک موضوع محوری و جدی است که تردد تاکسی های فرسوده و سایر خودروهای فرسوده مسائل زیست محیطی شهر تهران را دچار مشکلات جدی کرده است .

وی در ادامه خاطر نشان کرد : دربحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران بعد از سالها توقف با پیگیری هایی که سازمان تاکسیرانی شهر تهران همراه با ستاد حمل ونقل سوخت داشته به مرحله اجراء رسیده است که خوشبختانه در حال حاضر در کلان شهر تهران حدود دو هزار و500 دستگاه سمند ای اف سون پایه گاز سوز مدل سال 93 را جایگزین پیکان های فرسوده تاکسی شهر تهران کرده ایم وبنا بر آن داریم این ظرفیت دو هزار و500دستگاه را به ظرفیت چهار هزار تبدیل به احسن کنیم.

مظفر در خصوص کاهش تولید ذرات آلاینده در شهر چنین گفت: بر این امید هستیم با برنامه نوسازی خودرو های فرسوده شاهد کاهش تولید 8 تن ذرات آلاینده در شهر تهران باشیم و این موضوع یک اقدام زیست محیطی بسیار خوب و مفید به شمار می آید.

وی گفت: از جمله مشکلات موجود در روند نوسازی خودروهای فرسوده در شهر تهران ،بعد از نوسازی دو هزارو 500 دستگاه خودرو آلاینده و فرسوده اختلاف فی ما بین ستاد حمل ونقل سوخت و شرکت ایران خودرو می باشد که روند نوسازی را با کندی زیادی مواجهه کرده است اخیرا مجموعه ایران خودرو به دلیل مطالباتی شد از ستاد حمل ونقل سوخت دارد که البته این بدهی به سالهای گذشته  باز می گردد روند صدور پیش فاکتور تاکسی های تهران را مقداری کند وحتی چند وقتی متوقف کرده است.

مظفر در ادامه تصریح کرد:امیدواریم عوامل ستاد حمل ونقل سوخت که خودشان در این روند نوسازی نقش بسیار کلیدی و محوری داشته اند این اختلافات موجود را در اصرع وقت حل کنند و این مساله اختلافی ،اداری و حاکمیتی ضربه به تنفس شهر و افراد جامعه که در این هوای آلوده نفس می کشند و امراض مختلفی دچار می شوند وارد نکند و این اختلاف اداری ما مستلزم بر این نشود که ما وظیفه و رسالت اصلی که بر عهده داریم در امر نوسازی ناوگان تاکسیرانی و بحث هوای پاک در شهر تهران تحت شعاع قراربدهیم.

مظفر در آخر خاتمه خاطر نشان کرد:  دولت برای متقاضیان که برای تعویض خودروهای فرسوده خود اقدام کرده اند تسهیلات وام 20میلیون در نظر گرفته همراه با سود 15 درصد تاکسیداران است  که متولی این امر بانک شهر و بانک صادرات است و در صورت معرفی خودروهای فرسوده به مراکز اسقاط  به تاکسیداران مبلغ 5میلیون تومان به عنوان ارزش اسقاط ارائه داده می شود که درمجموع بیش از 25 میلیون تسهیلات به دارندگان تاکسی فرسوده داده می شود.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: