جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 10 دی 1393     
تغییر شیوه آزمون‌های استخدامی

مهر: کورش پرند بر ضرورت گفتمان سازی جدید در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: این گفتمان می تواند نهادهای آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فناوری و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را در بر بگیرد.

معاون وزیر کار با بیان اینکه برای گفتمان سازی جدید در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای باید بتوانیم دستاوردهای حوزه مهارت را به شکل مکتوب عرضه کنیم، بر ضرورت مکتوب نمودن حاصل پژوهش ها و تجربیات حوزه مهارت کشور تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش های بسیاری در حوزه آموزش های فنی وحرفه ای انجام می شود، اطلاع رسانی تلاش های انجام شده را ضروری دانست و بیان داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این حوزه از ظرفیت خوبی برخوردار است و بایستی فضای جدیدی ایجاد شود تا افراد زیادی وارد این عرصه شوند و شاهد برپایی جشنواره‌هایی با بار علمی بالا باشیم.

پرند با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه ای از ظرفیت خوبی در حوزه فناوری برخورد دار است بیان داشت: یکی از مباحث مهم در زمینه فناوری، ایجاد مکانیزمی است که اختراعات مهارت جویان را به سوی محصول محوری و تجاری سازی هدایت کند. وی همچنین بر تجاری سازی اختراعات و نوآوری ها در حوزه آموزش های مهارتی تأکید کرد.

این مقام مسئول در وزارت کار با اشاره به مشکلاتی که در بحث مشاوره و هدایت شغلی در کشور وجود دارد خاطر نشان کرد: در بحث برگزاری آزمون‌های استخدامی و در کاریابی‌ها با مشکل مشاوره و هدایت شغلی و حرکت به سمت نیازهای بازار کار مواجهیم که در این خصوص سیستم مشاوره برای مهارت‌ آموزان طراحی شده که در نتیجه عملکرد آن شاهد ایجاد فضای جدیدی خواهیم بود که صلاحیت حرفه‌ای را نیز مورد پیگیری قرار می‌دهد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: