جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 10 دی 1393     
واکنش موگرینی به وتوی آمریکا

مهر: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به رای نیاوردن طرح پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی 1967 ، اعلام کرد که بروکسل از این پس طرح تشکیل دو کشور مستقل را جدی تر از قبل دنبال می کند.

به گزارش جروزالیم پست، "فدریکا موگرینی" با صدور بیانیه ای ضمن بیان این مطلب اعلام کرد: بار دیگر بر لزوم و فوریت ازسرگیری مذاکرات صلح میان فلسطینیان و اسرائیل تاکید می کنیم. ما (اتحادیه اروپا) همچنین لزوم وجود یک اتحاد بین المللی برای رسیدن به توافق صلح پایدار را مورد تاکید قرار می دهیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه این بیانیه تاکید کرد: اساس رسیدن به صلح پایدار تشکیل دو کشور مستقل است و این شرط اصلی باید پیاده شود.

موگرینی ضمن تاکید بر این مورد که اتحادیه اروپا طرح تشکیل دو کشور مستقل در خاورمیانه را جدی تر از قبل دنبال می کند، از رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان خواست تا هر چه سریعتر به میز مذاکرات سازش بازگردند.  

شب گذشته طرح پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی 1967 در شورای امنیت به رای گذاشته شد. این طرح برای تصویب شدن به 9 رای مثبت نیاز داشت اما از مجموع 15 کشور حاضر در شورای امنیت فقط هشت کشور به آن رای مثبت دادند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: