جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 10 دی 1393     
«تاو» آمریکایی در زرادخانه داعش/تصاویر

فارس: یکی از صفحات توئیتری منتسب به داعش مدعی است که داعشی‌ها از موشک ضدزره آمریکایی «تاو» در ناحیه قلمون سوریه استفاده کرده‌اند.


عکس منتشر شده در صفحات منتسب به داعش


تاو که با نام رده «بی‌جی‌ام71 تاو» در ارتش آمریکا شناخته می‌شود، از دهه 70 میلادی به خدمت نظامیان آمریکا درآمد. این موشک هدایت‌شونده، در کنار «مالیوتکای» روسی، یکی از دو موشک هدایت‌شونده پرتیراژ دنیاست.

از این موشک که 3700 متر برد دارد، برای هدف‌گیری دقیق به سنگرهای دوردست و یا منهدم نمودن خودروهای زرهی در حال حرکت استفاده می‌شود؛ تاو می‌تواند از زره 60 سانتی‌متری عبور کند.

آمریکا در اوایل شروع بحران در سوریه، تروریست‌های موسوم به ارتش آزاد را گروهی «میانه‌رو» خواند و آنها را به «تاو» تجهیز کرد؛ حتی اخباری از ارسال دوش‌پرتاب‌های «استینگر» برای این گروه در رسانه‌ها پخش شد؛ استینگر می‌تواند هلیکوپتر و هواپیماهای در حال پرواز در ارتفاع پست را سرنگون کند.


یکی از عوامل ارتش آزاد در حال نشانه‌گیری با «تاو»


با ظهور و قدرت گرفتن داعش از 2 سال پیش، سربازان ارتش آزاد در بسیاری از محورهای عملیاتی از این گروه تروریستی شکست خوردند و در کنار پیوستن بسیاری از آنها به داعش، برخی تجهیزات نظامی پیشرفته غربی هم به دست داعشیان افتاد و عکس‌های آنها در صفحه‌های اجتماعی منتسب به این گروه منتشر شد.

چندی پیش یک فروند جنگنده اف-16 متعلق به ارتش اردن در رقه سقوط کرد؛ داعش می‌گوید که این پرنده متخاصم را ساقط کرده، اردن و آمریکا اما می‌گویند که نقص فنی عامل سقوط بوده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: