جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 30 مرداد 1397     
محمدی شهردار منطقه 15 در گفت و گوی ویژه عید قربان مطرح کرد:
جنوب شرق تهران آماده برگزاری مراسم با شکوه عید سعید قربان

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز،دو جایگاه عرضه بهداشتی دام در منطقه 15 از امروز برای اجرای سنت حسنه قربانی کردن آماده خدمت به شهروندان است.

وحیدرضا محمدی شهردار منطقه ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید قربان گفت: نخستین مرکز عرضه دام منطقه ما در زمینی به مساحت 9 هزار 500 متر مربع با ظرفیت 2 هزار راس دام در بزرگراه امام رضا (ع) بعد از گردنه تنباکویی قرار دارد که با امکان توقف 500 دستگاه خودرو بصورت همزمان، شهروندان می توانند با خودروی شخصی در این محل حضور بهم رسانند.

وی افزود: جایگاه دیگری به صورت موقت در بزرگراه امام رضا (ع) بعد از مرکز بازگشت افاغنه استانداری تهران به مساحت 2 هزار متر مربع با ظرفیت اولیه 500 راس دام فراهم شده است تا شهروندان دسترسی های مناسبی برای هر یک از جایگاه های عرضه دام داشته باشند.

محمدی ادامه داد:در هر دو جایگاه پیش بینی لازم جهت عرضه دام زنده و سالم به همراه ذبح اسلامی با رعایت عوامل زیست محیطی و بهداشتی فراهم شده است و با توجه به تدابیر اندیشیده شده از سوی مدیریت شهری به لحاظ قیمت مناسب و رعایت بهداشت وکنترل بیماری، شهروندان می توانند با اطمینان خاطر نسبت به ادای این سنت حسنه اقدام کنند. 

وی درادامه به ساعت کار مراکز عرضه دام اشاره کرد و گفت: این 2 جایگاه از ساعت 9 صبح امروز و فردا نیز از ساعت 5 صبح تا عصر فعال هستند.

شهردار منطقه در ادامه به برگزاری مراسم پرفیض دعای عرفه اشاره کرد و اظهار داشت: این مراسم عصر امروز در مساجد شاخص نواحی 7 گانه، امامزادگان سیده ملک خاتون (س) و اهل بن علی (ع) و قبور مطهر شهدای گمنام برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری جشن های عید بندگی همزمان با عید سعید قربان در مساجدشاخص، سراهای محله و همچنین مراکز عرضه بهداشتی دام در منطقه خبر داد و گفت: ویژه برنامه هایی از امشب به همت معاونت اجتماعی و فرهنگی در راستای هرچه باشکوه تر این عید فرخنده به اجرا درمی آید که برگزاری مسابقات فرهنگی و برپایی ایستگاه صلواتی در سراهای محله و مساجد از جمله برنامه های آن است.

محمدی ادامه داد: مساجد انصارالحجت(عج)، قائم(عج) و رضوان در ناحیه یک، المهدی(عج)، القرآن و ولیعصر(عج) در ناحیه 2، حضرت رقیه(س)، جامع بهشتی، بعثت در ناحیه 3، امام زمان (عج)، قائم آل محمد(عج) در ناحیه 4، جامع افسریه، فاطمیه، روح الله در ناحیه 5، رسول اکرم(ص)، الحسین(ع)، موسی بن جعفر(ع)،جامع مسعودیه در ناحیه 6 و جامع نبی اکرم(ص) در ناحیه 8 با اقامه نماز در صبح روز عید سعید قربان میزبان شهروندان خواهند بود.

 

شهردار منطقه در پایان به بزرگداشت روز مساجد اشاره کرد و افزود: امروز همچنین بمنظور ارج نهادن به مساجد برنامه های متنوعی از قبیل غبارروبی و هویت بخشی سیمای این اماکن با هماهنگی امور مساجد و مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران در نواحی هفت گانه برگزار خواهد شد. 

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: