جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 17 مرداد 1397     
سازمان غذا و دارو گارد جنگی گرفت

 

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو به مشکلات حوزه دارو در ایام تحریم‌های جدید آمریکا پرداخت و گفت: برای برنامه ریزی و پیش بینی برای مقابله با هر تهدید دارویی تایید می‌کنیم که گارد جنگی گرفته ایم.

 

خبرگزاری تسنیم: دکتر غلامرضا اصغری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره وضعیت تخصیص ارز دارو اظهار داشت: باید دقت شود که در دوره جدید تخصیص ارز به هیچ عنوان به مکمل‌ها ارز ۴۲۰۰ یا همان ارز یارانه‌ای ۴۴۰۰ تومانی تخصیص نمی‌یابد.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد:، ولی با این وجود ارز یارانه‌ای به دارو و مواد اولیه‌ای اختصاص می‌باید و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

اصغری با تشریح مشکلات پیش رو در حوزه دارو عنوان کرد: نمی‌توانیم نداشتن هیچ کمبودی را تضمین کنیم، زیرا مسلما در چنین مواقعی احتکار، قاچاق، کم فروشی و ... رخ می‌دهد، ولی ما نیز با این تخلفات برخورد خواهیم کرد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: برخی‌ها به سازمان غذا و دارو نقد کردند که گارد جنگی گرفته است کما اینکه ما در ظواهر چنین گاردی نگرفتیم، ولی برای برنامه ریزی و پیش بینی برای مقابله با هر تهدید دارویی تایید می‌کنیم که گارد جنگی گرفته ایم.

فعلا دارو شرایط بحرانی ندارد

همچنین در این نشست خبری دکتر اکبر برندگی – مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو با تشریح وضعیت دارو در کشور عنوان کرد: خوشبختانه هم اکنون در شرایط بحرانی دارو نیستیم و تمام تمهیدات برای مقابله با هر تحریم‌ها و مشکلات دارویی است.

علت مراجعه مردم برای تهیه شیرخشک اضافی

در این زمینه دکتر مفید – مدیرکل اداره غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو نیز درباره برخی مشکلات حوزه مرتبط دارویی به مسئله شیرخشک پرداخت و بیان داشت: در روز‌های اخیر مردم به دلیل نگرانی‌هایی جهت تهیه شیر خشک بیش از ظرفیت نیاز به داروخانه‌ها مراجعه کردند.

وی خاطرنشان کرد: باید به مردم عنوان کنیم که شیرخشک به اندازه نیاز تا پایان امسال برای احتیاجات کشور تامین شده است و نگرانی وجود نخواهد داشت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: